Флота на контейнерни кораби с инсталирани скрубери надхвърли този на флота на танкери за суров нефт до началото на юли – с колективна товароносимост от 5,3 милиона TEU са оборудвани със системи за почистване на отработени газове (EGCS).

Това пишат container-news.com, базирано на репорт на Mabux.

Въпреки това, докато броят монтирани скрубери в основните видове товарни кораби наброява 2600 кораба, по-голямата част от флота – около 70 000 кораба – все още са без скрубер. През последните няколко седмици беше доста тих период в бункерната индустрия, със сравнително ниски цени и обилно предлагане като цяло.

Световният бункерен индекс MABUX не е имал твърда тенденция през последните седем дни и се е променил нередовно. Индексът 380 HSFO се повиши леко до $ 310/mt, VLSFO се повиши незначително до $368/mt, докато MGO падна до $ 445/mt.

Глобалното разпространение на скрубер (разликата в цените между 380 HSFO и VLSFO) остана относително стабилен, средно $ 58,07/mt. В същото време средният в Ротердам е нараснал до $ 50,67/mt и е спаднал до $ 62,00/mt в Сингапур.

Според VeriFuel глобалният пазарен дял на VLSFO нараства от 49% през първите три месеца на 2020 г.и до 52% през второто тримесечие. Процентът на горивото с високо съдържание на сяра (HSFO) остава същият и в двете тримесечия, 8%.

MGO LS падна обратно, от 38% през Q1 до 36% през Q2. HSFO остава същият при 1%, докато делът на свръх ниското сярно гориво (ULSFO) се промени от 4% през Q1 на 3% през Q2. Освен това, през януари тази година, 4% от тестовете от VeriFuel бяха открити като неспецифични. Процентът се е променил леко месечно, като юни показва най-ниския брой извън спецификациите – само 2%.

Екологичната група HFO Free Artic подчерта неотложността на действията за намаляване на въздействието на корабоплаването върху региона, посочвайки данни, показващи рязко увеличение на емисиите на черен въглерод там през последните години. Неправителствената организация продължи тази кампания през 2020 г. въпреки преминаването от гориво с високо съдържание на сяра към много ниско сярно гориво (VLSFO) – за което мнозинството от бункерната индустрия е убедено, че вече трябваше да постигне поне малко намаляване на емисиите на черен въглерод.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here