China Rail стартира морска и железопътна услуга на 8 юни, за да транспортира контейнери от Япония до морския изход Монголия през китайското пристанище Lianyungang, на 500 км северно от Шанхай, пише Мартина Ли, кореспондент на container-news.com

Първият влак потегли от китайско-казахстанската база за сътрудничество по логистика (SKLCB) в Лиангюнганг, в китайската провинция Джансу, като превозва контейнери, натоварени с употребявани автомобили и строителни материали. Контейнерите бяха пристигнали по морето от Япония и ще бъдат пренасочени до Улан Батор, на около 2 000 км северозападно от Лянюнганг.

Услугата Япония-Китай-Монголия е част от продукта на Морския път на коприната, предлагайки навременни доставки чрез предписани железопътни маршрути и разписания за превоз.

Държавната China Rail вече управлява редица контейнерни железопътни услуги между Китай и Европа и вследствие на намаления капацитет за въздушен транспорт на фона на пандемията Covid-19 има търсене на железопътен и морски транспорт.

China Rail казва: „Като ключова част от новия канал между Азия и континентална Европа, тази железопътна експресна линия постигна ефективна връзка между иновациите в пилотната зона за свободна търговия на различните пристанища и търсенето на международни влакове.

„Нашите влакове минават през Хоргос, Алашанкуу и Кашгар (всички в автономния регион Синдзян), а добавянето на Лиангюнганг е подобрило трансграничния транспортен канал Еренхот, извеждайки маршрута за комбиниран транспорт земя-море на ново ниво.“

Координирайки се с услугата, митническият офис на Lianyungang осигури бързо и ефективно освобождаване, ефективно създавайки „зелен канал“ за контейнери.

China Rail добавя: „Искаме да предложим директна доставка с нулево време на чакане и това може да съкрати периода на транспортиране с два до четири дни в сравнение с конвенционалните методи.“

SKLCB отвори врати през май 2014 г., година след като президентът Си Дзинпин разкри инициативата „Пояс и път“, от която Морският път на коприната представлява морския аспект. Обслужвайки международен мултимодален транспорт, съоръжението разполага с контейнерно дворно място с площ 220 000 м2 и може да се справи с 410 000 ТЕУ годишно.


LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here