Нараства криза за екипажи предупреждава IМО

Loading

Морският сектор е на прага на хуманитарна криза, заяви генералният секретар на Международната морска организация (ММО) за постоянни представители на органа на Организацията на обединените нации, които се срещнаха на практика тази седмица.

Kitack Lim говореше в деня, когато властите в Хонконг най-накрая се отказаха от натиска от Хонконгската асоциация на корабособствениците (HKSOA), която оказваше натиск върху правителството да установи правила, които ще позволят да се правят промени в екипажа.

Според данни от редица източници има около 150 000 екипажа, заети на плавателни съдове по всяко време, и докато огнището на Covid-19 се разпространява по цялото земно кълбо, екипажът не е могъл да слезе от своите съдове и да се прибере вкъщи, като се страхува от разпространение на вирус хвана правителствата.

Инициативата на Хонг Конг е добре дошъл пробив, но усилията им трябва да бъдат съчетани от други органи, така че тези ключови работници да получат известна почивка.

Лим каза тази седмица, правителствата трябва спешно да предприемат действия, за да гарантират, че екипажът на корабите може да бъде заменен с пресни морски лица и че световната търговия ще продължи да тече.

„Ние сме на прага на хуманитарна криза и еистински проблем за безопасността – не можем да очакваме морските лица, които понастоящем са на кораби, да останат в морето завинаги. Отговорност на правителствата е да разрешат корабоплаването да продължи, а морските лица да се върнат по домовете си или да стигнат до корабите си, за да започнат работа “, добави Лим

Договорите на морски лица, както и всички удължавания, са изтекли и те трябва да бъдат заменени с подобен брой, тъй като ограниченията за пътуване поради пандемията Covid-19 силно затрудняват промените в екипажа.

Междувременно Лим благодари на страните, които постигнаха напредък, като определиха моряците като основни работници и улесниха промените на екипажа чрез прилагането на протоколи, одобрени от ММО, облекчаване на ограниченията за пътуване, включително издаване на паспорти и визи, и предоставяне на моряците достъп до медицинска помощ.

Успешното лобиране на правителството на Хонконгските корабособственици (HKSOA) в едно от най-големите пристанища в света ще бъде добре дошъл тласък за кампанията за признаване на екипажите на корабите като ключови работници,

Въпреки това Лим каза: „Оставам много загрижен за страните, в които все още съществуват ограничения за морските лица.“ Протоколите за смяна на екипажа и репатриране са съставени от ICS, IAPH, BIMCO, IFSMA, INTERTANKO, P&I Clubs, CLIA, INTERCARGO, InterManager, IPTA, IMCA, INTERFERRY, FONASBA, ITF и WSC. Те вземат предвид и приноса на Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *