Коледен бонус за превозвачите , търсенето нараства и цените се изтрелват нагоре.

0
555

Цените на спот контейнерите до Средиземноморието се покачиха с над 40% тази седмица, според днешния Шанхайски индекс за контейнерни товари (SCFI).

Цените от пристанищата от Азия до Средиземноморието са се увеличили от 312 долара до 1 083 долара на TEU и сега са с около 30% по-високи от преди година.

Превозвачите по маршрута не само успяха да запазят своите надбавки за гориво с ниско съдържание на сяра, но и успяха да се движат чрез увеличение, подкрепено от по-силното, отколкото очакваното търсене, докато плаването към запада бяха пълни.

И компонентът на SCFI в Северна Европа видя по-скромното, но въпреки това впечатляващо, 11,6% увеличение на спот цените до 893 долара на TEU тази седмица.

В коментара на SCFI относно маршрута към Европа се казва, че „пазарът е изплувал“ и „корабите са напълнени“ преди китайската Нова година на 25 януари.

Марк Холст-Микелсен, ръководител на морският отдел на Flexport, заяви, че очаква „тенденцията на повишаване на ставките да продължи през следващите седмици“, добавяйки, че има съобщения за увеличаване на цените в китайските главни пристанища като европейските превозвачи имат приоритетни пратки според важността на клиентите.

Стегнатото предлагане и силното търсене и по двата европейски маршрута дойде в идеалния момент за превозвачите в средата на годишните преговори по договори с най-големите спедитори.

Освен това превозвачите не поемат никакви шансове за спад на тарифата след CNY.

Oтчетите за следващите седмици се прогнозират като „силни“ и превозвачите все още очакват да могат да приложат GRI и да възстановят 100% от своите такси за гориво с ниско съдържание на сяра.

В сравнение със същата седмица преди година, спотове са съответно 29% и 13% по-ниски за пристанищата на западно и източно крайбрежие. Въпреки това, по това време миналата година, търговията беше в разгара си, докато спедиторите се втурнаха да победят предстоящите тарифи върху китайския внос в САЩ.

Нов кръг от американски вносни тарифи трябва да бъде начислен върху около 160 млрд. Долара китайски потребителски стоки в неделя, но днес докладите сочат, че е постигната търговска сделка в последната минута.

Междувременно превозвачите се надяват, че няма значителна реакция на изпращачите към голямото разнообразие на надбавки с ниско съдържание на сяра, които те въведоха преди IMO 2020, което съветите на спедиторите предполагат, че би могло да бъде косвен опит за увеличаване на цените на товари.

Те варират от $ 71 за TEU на MSC до $ 135 за TEU от Hapag-Lloyd и Джордж Грифитс, редактор на глобалния пазар за контейнерни товари в S&P Global Platts, смята, че контейнерните линии ще трябва да възстановят всеки долар от допълнителните такси.

„При сегашното разпространение от около 250 долара на тон между HFO и LSFO, разликата в цените на горивата едва ли ще се съкрати преди IMO 2020, като бункерният елемент на контейнерното транспортиране вероятно ще нарасне през януари“, каза той.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here