Търговския път Азия – Западният бряг на САЩ ще се възстанови, въпреки търговската война.

0
388

OOCL информира клиентите си, за още празни седмици относно сервиза между Азия и западното крайбрежие на САЩ през седмици 47-ма и 49-та, тъй като се захваща с балансирането на серзива с „очаквано ниско сезонно търсене“.

Отмяната на плаванията са от източната част на 8814 TEU кораба Northern Jupiter, на 18 ноември, и 8333 TEU Belita на 2 декември, оперирани от партньорите на OOCL в Океанския алианс.

Според Drewy, това е “трудна година досега” за превозвачите, които пренасят контейнерната търговия между Азия и американското западно крайбрежие на САЩ с маршрута, “който се разрежда, за да предпази от последиците от търговската война”.

В допълнение към несигурността около търговската война между САЩ и Китай, превозвачите на Transpac изживяват разочароващ пиков сезон, като ги задължават да изтеглят редица плавания през периода, в който обикновено искат да привлекат повече товарачи, за да посрещнат традиционния скок на търсенето.

И като последица от това, контейнерните пунктове към западния бряг на САЩ се разпаднаха.

Според миналия седмичен Шанхайски индекс за контейнери за товарни превози (SCFI), спот курсът от Шанхай до базовото пристанище на западното крайбрежие на САЩ спадна до 1361 долара за 40 фута – около половината от стойността преди 12 месеца.

Консултантът отбеляза, че след осем месеца обемът на натоварените контейнери до западното крайбрежие на САЩ, Канада и Мексико се е свил с близо 3% годишно. Освен това данните от PIERS за септември, който обхваща само САЩ, показват спад от 5,8% в обем, в сравнение с 2018 г.

Въпреки това, независимо от настоящото състояние на пазара от Азия към Западните Щати, Дрюри изрази известен оптимизъм.

„В крайна сметка това, което ни вдъхва увереност в дългосрочните перспективи за Транспасифика, е основната сила на американската икономика, която не е била дерайлирана от вашингтонските и пекинските изпълнения и е продължила да създава работни места и да повишава доходите през цялото време“, казва Drewry.

Азия-USWC Tradelane ще се възстанови, въпреки търговската война. Тe заключват: „Ако приемем, че превозвачите се въздържат от връщане на твърде голям капацитет, има основателна надежда за по-високи тарифи за товари, когато наближим Черен петък (29 ноември) и коледните празници.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here