MSC е на път да изпревари съдружника Maersk като най-големият океански превозвач по капацитет в рамките на следващите две години.

Нова поръчка за пет 23 000 TEU ULCV (Ultra Large Container Vessel) от южнокорейския Daewoo ще отнесе поръчката на превозвача със седалище в Женева до 16 кораба за огромни 305 352 TEUs, според данните на Alphaliner.

Разкритие от Daewoo тази седмица оцени поръчката на 152 милиона долара на кораб, с доставка на петте до август 2021 година.

Това ще задвижи флота на MSC, включително сегашния чартиран тонаж, до малко под 4 милиона TEU, ниво на капацитет което Maersk заяви, че иска да се придържа.
По време на призива за печалба през второто тримесечие през август, изпълнителният директор на Maersk Сорен Скоу потвърди това, добавяйки: „Ние искаме да останем дисциплинирани по капацитет и да се придържаме към нашите насоки за около 4 милиона TEU на разгърнат капацитет, защото това ни помага да увеличим усвояването и разходите за единица надолу.”

Понастоящем датския превозвач е с около 4,2 милиона TEU, но г-н Скоу приписва, че горепосочените цифри се дължат на редица кораби които са на сух док за инсталиране на скрубер.

За разлика от 2M партньора си, Maersk от известно време е взел мечешки поглед върху поръчката и в момента има поръчки от едва 45 000 TEU. Отдавна е престанал да бъде океанският превозвач, управляващ най-големия бокс кораб; MSC е настоящият лидер със своите 23 765 монтирани в скраб MSC Gulsun, обслужвани между Азия и Северна Европа.

С MSC заплашвайки да прекрати дългото им управление като най-големият превозвач в отрасъла, бордът на Maersk може да бъде поставен под натиск да преразгледа стратегията си за капацитет, което от своя страна би могло да доведе до идентифициране на нови цели за придобиване, за да подкрепи растежа си.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here