Транспортните линии „по милост на спедиторите“, празните плавания вероятно ще продължат

0
993

Днес Шанхайския индекс на контейнерни товарни (SCFI) отбеляза, че цените спаднаха с още 4,1 процента свличайки пункта до 734, което е с около 18% под нивото от преди година.

И двата основни търговски класа, Азия – Европа и Трансокеанския, претърпяха спад в цените поради отрицателни основи на пазара, оформяйки много разочароващо трето тримесечие за океанските превозвачи.

Спот тарифите към Северна Европа, записани от SCFI, паднаха с допълнителни 5,2% през седмицата до $ 639 за TEU и ще бъдат готови да слязат отново през следващата седмица, тъй като много превозвачи са принудени да отстъпят от тарифите си в борбата за товари.

В допълнение към вече обявения от превозвачите празни плавания до Северна Европа, за да се смекчи очакваното меко търсене след празника на Златната китайска седмица, през първата седмица на октомври се появяват и опасения, че предварително закритата седмица също ще разочарова.

Дублирайки го като „план за действие в извънредни ситуации“, MSC тази година посъветва клиентите, че прекратява своите Swan и AE2 сервизи на Maersk, една седмица по-рано от планираното, като отменя последното отплаване от Китай преди спирането на услугата на 25 септември.

Според един източник на превозвачи, с който Loadstar говори с тази седмица, краткото известие за празно плаване на 2M вероятно ще се повтори, докато превозвачите успеят да възстановят някаква форма на равновесие в предлаганете по маршрута.

„Товарачите може дори да не получат известие, ако нещата не се подобрят скоро“, каза той.

“В момента сме в пълна милост на спедиторите, като много от тях дори не са готови да поемат ставка за един месец, камо ли за три”, каза той.

„Наистина трябва да разрешим това бързо, тъй като преди да знаем, че сезонът на новите договорите ще бъде наближи скоро и тогава наистина ще сме в беда“, каза той.

Алиансът също изтегли още едно плаване на Азия – Северна Европа тази седмица, като отмени плаването на NYK Swan, планирано да отпътува от Хонконг на 18 октомври по своя сервиз Loop 3.

Междувременно спот лихвените проценти за средиземноморските пристанища загубиха 3,5% през седмицата, като SCFI записа процент от 797 долара за TEU.

Продължаващата несигурност по отношение на търговската тарифна сделка между САЩ и Китай повлече отново нивата на спот цените тази седмица.

За американското западно крайбрежие цените спаднаха със 7.5% през седмицата до $ 1338 за 40 футови, а за пристанищата на източното крайбрежие на САЩ имаше спад от 6.6% до 2351 долара за 40 футови.

Пазарните анализатори обикновено се разделят дали ще има скок в търсенето на трансокеанския преди промените в тарифите в САЩ, като някои твърдят, че запасите за Черен петък и празничния сезон вече са почти пълни поради по-ранно зареждане.

„Потенциалът за още по-големи тарифни промени или недостиг на гориво, свързани с напрежението в Близкия Изток, може бързо да хвърли ключ в промените в цените“, отбеляза Freightos.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here