Доброто полугодие на Hapag-Lloyd загърбва загубите на линията от 2018 година.

0
294

През второто тримесечие Hapag-Lloyd реализира нетна печалба от 56 милиона долара, което доведе до полугодишен резултат от 165 милиона долара, обратно на загубата от 122 милиона долара, регистрирана през същия период на 2018 година.

„Беше доста добра половин година“, отрази главният изпълнителен директор Ролф Хабен Янсен (на снимката) по време на представянето на финансовите резултати.

“Цените бяха с 5% нагоре,а обемите с 2% и поддържахме разходите си стабилни”, добави той, “но е ясно че има облаци на хоризонта.”

Hapag-Lloyd превози 5966000 TUE през Q1, в сравнение с 5848000 през предходната година, воден от здравословния растеж в своите сектори.

Средната ставка за товарен превоз през първото полугодие е 1071 долара на ТEU срещу 1020 долара за предходната година, което спомага за компенсирането на скока в цените на горивата до средно 429 долара на тон.

Превозвачът също намали разходите си за обработка и превоз на товари с 18% спрямо предходната година, тъй като „по-малко печелившият вътрешен бизнес активно се намалява“.

Линията е с EBIT (earning before interest and tax – печалби преди лихви и данъци) в диапазона от 500 – 900 милиона евро. Г-н Янсен твърди че очакванията остават непроменени, “Дори ако трябва да се справим с повече търговски ограничения и да видим нарастващ геополитически риск, което би повлияло на растежа”.

Но той също добавя: “Не виждаме никакви признаци, че пазарът се разпада. Вместо това виждаме пазар, който е стабилен”.

“Все още очакваме пиков сезон, въпреки че е малко късно да започнем, но от нашите перспективи за букировки не виждаме причина да бъдем изключително загрижени за това.”

Той повтори стратегията на превозвача да се съсредоточи върху печелившите маршрути и даде пример за намаленото му излагане на вътрешноазиатския пазар, където, каза той, „просто не можехме да печелим пари“.

Hapag-Lloyd, ONE и Yang Ming ще бъдат присъединени в THE Aliance от HMM на 1 април догодина, в 10-годишно споразумение за споделяне на кораби. Беше потвърдено, че 12 кораба с инсталирани скрубери на южнокорейския превозвач ще бъдат незабавно на разположение за търговската линия на Азия-Северна Европа.

Г-н Хабен Янсен отхвърли съобщенията в медиите, че Hapag-Lloyd е щял да потвърди поръчка за шест 23 000 ТЕУ ULCVs, заявявайки, че компанията няма “планове” да поръчва никакви кораби през тази година – но той не изключи пускането на поръчки през 2020 година.

Hapag-Lloyd е договорила дългосрочните договори на IMO 2020 с ниско съдържание на сярно гориво със своите клиенти, но ще договори доплащане само за спот курс и тримесечни договори през Q4.

Г-н Хабен Янсен уверено заяви, че ще има достатъчна доставка на гориво в основните му бункерни центрове в Ротердам и Сингапур.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here