Тази седмица се наблюдава допълнително отклонение в ставките на контейнерните цени за европейските дестинации на Шанхайския индекс на контейнерните товари (SCFI).

Загрижеността на океанските превозвачи в Азия и Европа е, че досега нивата не са се подобрили през първия месец на традиционния пиков сезон – например за Северна Европа те са се сринали с над 30% от началото на годината.

SCFI регистрира понижение в Северна Европа с още 1,7% до 676 долара за TEU, което е с 24% под нивото от преди 12 месеца.

Средиземноморските темпове също продължиха да намаляват, като SCFI записаха още 1.1% спад до 697 $ за TEU.

Радикалните стъпки, предприети от Алиансите, за съкращаване на над 130 000 TEU  от капацитета за Азия и Северна Европа през този и следващият месец, за да се “спре гниенето”, все още нямат някакво въздействие върху пазара.

Един спедитор разказа пред The Loadstar тази седмица, че клиентите са наричали това “блъф” и отказват да приемат каквито и да е увеличения.

“Maersk и MSC не са имали канцелирани отплавания досега като и двете линии са с тарифи по-ниски CMA CGM и другите”, казва той.

Наистина, ставките FAK, обявени от Maersk миналата седмица, валидни от 15 юли до края на месеца, са със 100$ за 40-футов контейнер по-ниски от тези, определени от френския превозвач.

Базираният в Обединеното кралство спедитор Westbound Logistics предупреди клиентите си, че контейнераната линия се движи към период на прехвърляне на контейнери и отказ или заключени букировки поради отменените рейсове.

Въпреки предлагането на по-ниски цени на пазара, Westbound заяви, че е решил да се придържа към VIP цените си от одобрените си превозвачи, “където стоките всъщност се доставят и пристигат навреме без никакви допълнителни разходи”.

На транс-тихоокеанския пазар, превозвачите се радват на по-нормален пиков сезон, като GRI се увеличава като цяло и пазарът очаква по-нататъшни повишения този месец и следващия.

SCFI регистрира леко увеличение на спот цените от Азия до западното крайбрежие на САЩ до 1659 долара за 40 фута, докато за източното крайбрежие имаше скок от SCFI с 3,6% до 2,864 долара за 40 фута.

Здравословното състояние на Източното крайбрежие на САЩ е накарало Cosco, Maersk и MSC да добавят допълнителни кораби в сервизите си през юли, според Alphaliner. Това компенсира премахването на 34 250 теу от капацитета от страна на океанския алианс, вероятно решение, взето, когато предварителните букировки не са толкова обнадеждаващи.

Консултантът заяви, че пускането на новият сервиз 2М/ZIM ще добави около 4500 TEU седмичен капацитет на източно-азиатския източен и заливен бряг, което се равнява на 7% от сегашния капацитет.

Междувременно нарастващото напрежение в Персийския залив, чрез което се изнася над 20% от световния петрол, доведе до 20% увеличение на разходите за бункерно гориво тази седмица до около 416 долара за тон за тежко гориво.

Джордж Грифитс, главен редактор на глобалния пазар на контейнерни превози в S&P Global Platts, каза за The Loadstar, че тази седмица е имало “значителна волатилност” в цените на корабното гориво, което се дължи на повишеното напрежение в Близкия изток.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here