Иновациите, творчеството и дигитализацията са в пълен поток в сектора на корабоплаването и товарните превози.

Tоварният контейнер остава същият, по отношение на дизайна и структурата си и не е претърпял значителна промяна през последните 50 години.

Към днешна дата, 23,047,993 TEUs са в обращение по целия свят.

Ако контейнерът или товарът му са повредени, откраднати, забавени, изгубени в морето или в транзит, ние нямаме непосредствена видимост, което води до загуба на приходи и производителност, да не говорим за самите стоки.

Това представлява голямо предизвикателство и има нарастваща необходимост от почтеност и прозрачност във веригата за доставки. Това предизвикателство може да бъде преодоляно само ако ценни, подробни, почти в реално време надеждни и сигурни данни са достъпни за нас по всяко време.

Пристанище Ротердам, едно от водещите пристанища в света, е контейнерен терминал с големи амбиции да бъде най-умното пристанище.

В съответствие с това, пристанище Ротердам поема водеща роля в цифровото преобразуване на пристанищата и логистиката и експериментира с различни проекти, включващи дигитализация.

Един такъв проект е Контейнер 42 ..

Като партньор в този проект, Intel се зае с предизвикателството да създаде липсващата видимост. Екипът за разработване на продукти на Intel проучи ключовите предизвикателства, пред които са изправени доставчиците на логистични услуги при въвеждането на интернет на нещата, включително оперативна съвместимост, сигурност и свързаност.

Въз основа на това проучване, те са разработили платформата Intel® Connected Logistics, сертифицирана, готова за разгръщане и персонализираща се платформа, състояща се от интелигентни етикети, мобилни и фиксирани шлюзове на Intel, както и визуално табло за мониторинг на състоянието и местоположението. товари до ниво на отделна позиция.

Това проучване и планиране доведоха до създаването на Контейнер 42.

Контейнер 42, наречен “най-умният контейнер в света”, е снабден със сензори и комуникационни технологии, които използват и събират данни, докато пътуват по света и във времеви диапазон от две години.

Той ще записва вибрации, позиция, шум, замърсяване на въздуха, температура и влажност, наред с други неща, които контейнерът ще срещне по време на пътуването си.

Очаква се контейнер 42 да бъде прототип за обикновените контейнери, които ще направят ценни, гранулирани и почти в реално време, надеждни и сигурни данни на доставчиците на логистични услуги, BCOs в различни индустрии, особено с висока стойност и нетрайни индустрии.

По време на пътуването си, бордовите сензори на контейнера непрекъснато ще измерват условията и средата вътре и около контейнера, като събират широк спектър от данни за състоянието му по време на различните етапи на транспорта.

Контейнерът ще действа като сонда по време на своето пътуване по море, пристанище, по шосе, железопътен транспорт, записвайки процесите по пътя.

Събраните данни и прозрения ще помогнат за разбирането на предстоящите предизвикателства и въпросите, които трябва да зададем, за да се запитаме дали да разрешим едни и същи проблеми и да направим логистиката безпроблемна и лесна.

Слънчевите панели на контейнера ще бъдат използвани, за да се определи колко енергия може да генерира контейнер по време на дадено пътуване с кораб, влак или камион.

Контейнер 42 е съвместен проект, който е подкрепен от редица заинтересовани страни, включително IBM, Cisco, Esri, Axians, Intel, HyET Solar, Van Donge & de Roo, Awake.ai, Betta Батерии, Simwave, Advanced Mobile Services, Kalmar and Shipping Techonolgy.

Първата спирка на Контейнер 42 ще бъде Мюнхен, Германия, където ще бъде представена в Транспортната логистика 2019 между 4-7 юни 2019 г.

Панаири и следващи тенденции са в посока към пристанище Ротердам, в стремежа си да достигне амбицията си да бъде най-умното пристанище.

Да пожелаем успешно пътуване на Контейнер 42!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here