Превозвачите се стремят да се придържат към печалбите.

0
288

Цените на контейнерите на двата основни търговски маршрута, Азия за САЩ и Азия за Европа, показват известни признаци на омекотяване, малко повече от седмица преди китайската Нова година да започне на 5 февруари.

Днес Шанхайският индекс за контейнерни превози (SCFI) регистрира спад от 1% в Северна Европа, до 960 долара за teu, и 2.1% спад в цените за средиземноморските пристанища, до 957 долара за teu.

Подвижните части на маршрута бяха много силни този месец, например през тази седмица 20 170 теу МОЛ традиция, работеща в рамките на Алианса, изхвърлиха рекордните 18,767 теу контейнери, натоварени със стоки от Далечния изток в Саутхемптън, Хамбург, Ротердам и Ле Хавър.

Междувременно азиатско-американските компоненти на SCFI регистрираха спад от 3,5% за западното крайбрежие на САЩ и с 1,6% спад за източното крайбрежие на САЩ, до 2,039 долара и 3 137 долара на 40 фута съответно.

Превозвачите от двата маршрута ще се стремят да задържат колкото е възможно повече печалбите си от предишните седмици в традиционно мекия период на търсене след CNY.

Миналата година спот цените на двете сделки се сринаха след почивката, която започна на 16 февруари, а в края на март цените, регистрирани от SCFI, бяха едва $ 633 за teu за Северна Европа и $ 615 за Средиземноморието. А за транс-пасивните неща още по-лошо за превозвачите, на 1127 долара за 40 фута за западното крайбрежие на САЩ и $ 2,148 за 40 фута за източното крайбрежие.

Въпреки това, тази година превозвачите са решили да приемат агресивна програма за обезценяване и на двата търговеца, за да подкрепят лихвените проценти и да смекчат въздействието на забавената резервация.

Превозвачите се надяват, че този по-разумен подход ще им попречи да предлагат отстъпки, за да запълнят корабите си, като по този начин предизвикват зараза от намаляване на лихвените проценти, което ще унищожи милиони долари от техните първи линии.

Освен това Филип Блументал, вицепрезидент на FBX в Freightos, заяви, че продължаващата несигурност около търговските тарифи на Китай може да работи в полза на транспатичните превозвачи. Тъй като не се появяват нови новини за състоянието на търговските преговори между САЩ и Китай, спедиторите биха могли да продължат с политиката си на контейнери за предварителен товар преди тарифното покачване на 2 март, което „може да вдигне търсенето и да намали степента на сезонния спад на цените“ “.

И в коментар в подкрепа на публикуването на индекса на XSI през януари днес, платформата за бенчмаркинг на тарифите за товарите Xeneta отбелязва, че предложените 25% тарифи трябва да влязат в сила по същото време, както годишната TPM конференция в Лонг Бийч, Калифорния, “ годишните преговори по договора започват сериозно ”.

Lars Jensen, главен изпълнителен директор и партньор в SeaIntelligence Consulting отбеляза, че транс-рационалността на договорените и контрактни курсове, измерена от SCFI и CCFI, е станала „значително по-променлива“ от „катастрофата на 2016 г.“, когато Hanjin Shipping подаде заявление за фалит.

Обратно, г-н Йенсен заяви, че изключително високата променливост на лихвените проценти на търговията между Азия и Европа през годините до 2016 г. е „почти изчезнала“, но добави, че колебливостта на договорните курсове „рязко се е увеличила“.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here