Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
След силното завършване до 2018 г., цените на контейнерните спотове по основните източно-западни маршрути, както е записано от Шанхайския индекс на товарните товари (SCFI), се притиснаха леко тази седмица – но те остават значително по-високи от преди година.
А с превозвачите, които обявяват значителни празни програми за ветроходство по техните източно-западни мрежи около китайския празник следващата година, цените изглеждат доста стабилни през следващите седмици.
Европейските компоненти на SCFI бяха с 1.7% по-ниски през седмицата, като спот цените от Азия до Северна Европа бяха $ 979 за teu, а цените за средиземноморските пристанища – $ 980 за teu.
Тази седмица двете най-големи съюзи в търговията обявиха невалидни плавания около китайския празник на Нова година, който започва на 5 февруари.
2M беше първият, в понеделник, с Maersk Line и MSC, които съветваха клиентите от Азия-Европа, че ще отменят две плавания към Северна Европа и една към Средиземно море в седмици шест, седем и осем.
Неплатените плавания включват веригата AE2 / Swan на 2М към Ротердам и Феликсстоу, която беше активирана едва през декември, след като е била спряна в края на септември поради прогнозите за меко търсене за резервации след празника на китайската Златна седмица.
Чрез затваряне на две от шестте си вериги 2М ще извади до 40 000 теу на седмичния си капацитет.
Океанският алианс реагира още по-радикално, като изтегли половината от седмичния си капацитет в Северна Европа в седмици шест и седма, с изчистването на три цикъла, което предполага, че превозвачите са поели ангажимент тази година да използват пълния обхват на своите инструменти за управление на капацитета, за да балансират доставките. и търсенето.
Всъщност, след като се работи усилено за успешното прокарване на увеличението на ставките на FAK, изглежда, че превозвачите не са готови да видят лихвите през първото тримесечие до нивото от март миналата година, когато те се сринаха до около 600 долара за teu.
Междувременно, по транспатиковите традиции, превозвачите са възприели подобна стратегия за празните плавания около периода на CNY.
Също така те имат намерение да защитят сегашните нива на здравословен процент върху търговията, които са били продиктувани от бум на товарния бум преди вноса от Китай и са около 25% по-високи от западното крайбрежие на САЩ и 17% на изток. преди около година.
Тази седмица SCFI регистрира скромен спад от 2% за западния бряг на САЩ до $ 1895 за 40 фута и 2,5% спад на спот цените на източния бряг до 3040 долара за 40 фута.
25-процентно мито върху вноса на около 5 700 китайски продукти в САЩ бе отложено до 2 март, за да се разрешат търговските въпроси между двете страни и с преговорите, които се провеждат в Пекин, спедиторите ще търсят ранни индикации за резултатите от преговорите за определяне на тяхното бъдещо планиране.
Джордж Грифитс, редактор на глобалния пазар на контейнерни превози в S&P Global Platts, каза пред The Loadstar днес: “На пазара все още остават въпроси за подкрепата, която ще се търси от забавянето на тарифите между САЩ и Китай за транспацианските маршрути, с вносители Чух, че се стремят да увеличат акциите преди крайния срок в края на февруари. “