Изпращачите остават неубедени в обосновката за размера на надбавката, която океанските превозвачи предлагат за да покрият разходите за спазване на предписанията на Международната морска организация от 2020 г. за 0.5% сяра.

Един спедитор каза пред The Loadstar, че вече е имал посещения от двама превозвачи,  и е “по-малко от доволен”, на базата на новите такси.

“И те се опитват да въведат новите си BAF една година по-рано, въпреки че цените на горивата падат в момента”, добави той.

Обединеният японски превозвач Ocean Network Express (ONE) се присъедини към няколко свои връстници в публикуването на подробности за ревизирания си механизъм за натрупване на бактерии, който прибавя OBS (ONE bunker surcharge).

И в съответствие със своите връстници, ONE предлага да се въведе нов механизъм за допълнителна такса на 1 януари 2019 г., година преди влизането в сила на регламентите на ММО.

ONE каза, че въпреки “всеобхватните проучвания”, използващи мазут с ниско съдържание на сяра (LSFO), все още “внимателно обмислят други възможни варианти”, като например системи за почистване на отработените газове [скрубери] и преобразуване на кораби в LNG реалистично и ефективно от гледна точка на разходите, краткосрочно решение “.

Те заявиха, че очаква да започне да зарежда корабите си с LSFO през четвъртото тримесечие на следващата година, поради продължителността на пътуването на своите услуги.

От гледна точка на цената на горивата от 1 януари 2020 г. превозвачът заяви, че това ще бъде изчислено на базата на средната тримесечна средна стойност в ключовите бункероващи пристанища по света.

Например, на базата на цената на LSFO, произхождаща от Ротердам, на цена от $ 550 на тон, ONS OBS от Азия до Северна Европа на 1 януари 2020 г. ще бъде 306 щатски долара на 40 фута контейнер.

“Новият OBS ще се прилага за всички нови договори, които започват на 1 януари 2019 г. и са валидни до по-нататъшно уведомление”, каза ЕДНО. Той добавя, че за договорите, които се изпълняват през тази дата, предишните му допълнителни такси BAF ще останат до изтичането на договора.

Цените на горивата са се понижили с една четвърт през последните шест седмици, а тежкият мазут (HFO) понастоящем е намалял до около 380 долара на тон, но началната точка на матрицата за симулация на OBS на ONE е 500 долара на тон.

За сравнение, MSC е определила началната си точка BRC (такса за възстановяване на бункери) от 400 долара на тон, като от 1 януари следващата година е приложила допълнителна такса от $ 248 за 40 фута.

Интересното е, че BRC на MSC на базово ниво на днешната цена за LSFO от 550 долара на тон излиза по-високо от ONE в своите “обяснителни примери” в Азия-Европа на $ 341 за 40 фута.

Изглежда обаче, че сред превозвачите има преброяване на допълнителните разходи за гориво, за което трябва да се бюджетират през 2020 г. и по този начин се възстановяват от своите клиенти. Според Maersk и MSC, допълнителните разходи на стойност 2 млрд. Долара ще се изравнят, а по-малкият превозвач Hapag-Lloyd изчисли допълнителни 1 млрд. Долара.

Един анализатор Loadstar заяви, че на базата на повдиганията на Maersk, MSC и Hapag-Lloyd, те изглежда работят върху това да позволят допълнителни $ 100 на teu за покриване на допълнителните разходи за бункероване с LSFO.

“Техните трудности ще бъдат в оправдаването на действителните допълнителни разходи за гориво, отговарящо на изискванията, срещу новите си BAF формули”, каза той.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here