Логистично заинтересованите страни в Азия са отхвърлили търговската война между Китай и САЩ като “бум по пътя” и потвърдиха интереса си за свободна търговия.

“Както всички знаем, свободната търговия се сблъсква с размирици днес, като се има предвид нарастването на едностранчивостта и протекционизма”, каза главният изпълнителен директор на Хонконг Кари Лам (на снимката), каза вчера делегатите на Азиатската логистична и морска конференция.

– Нека ви уверя, че за Хонконг превъзходството на свободната търговия е неизменна.

По време на събитието в Хонг Конг г-жа Лам отбеляза, че специалният административен регион току-що е сключил споразумение за свободна търговия с Австралия, докато подобна сделка с АSEAN ще започне през януари.

“АSEAN е нашият втори по големина търговски партньор и споразумението със сигурност ще даде тласък на нашата търговия, инвестиции и цялостна свързаност”, каза тя.

Карен Редингтън, президент на Азиатско-тихоокеанския регион за FedEx Express, заяви, че споразумението и обявеното наскоро обновяване на ССТ между Китай и Сингапур сигнализират за регионално преследване на физическа, цифрова и регулаторна свързаност.

“Азия приема свободната търговия, дори докато други се отказват”, твърди тя. “Азия е силен и устойчив търговски блок – повишената търговия и свързаността са от ключово значение за устойчивия растеж и виждаме това одобрение в региона”.

Г-жа Редингтън отхвърли влиянието на американските тарифи върху китайските стоки над световната търговия.

“Струва си да го оставим в перспектива, защото, когато погледнем тези неща, ние гледаме в дългосрочен план и просто трябва да се движим напред през този бум по пътя.

“Да, това са двете най-големи икономики в света, но от гледна точка на FedEx, тази лента представлява само около 2% от приходите ни.

“Тарифите са данък, те са разходи, но те не са пълна спирка. Търговията ще продължи, ще бъдем там, за да се адаптираме “, каза тя.

По-рано тази година FedEx обяви нов маршрут, свързващ Ханой със своя център Гуанджоу, и г-жа Редингтън посочи, че Виетнам има особено силен търговски растеж, добавяйки, че търговията в Азия, водена от “старите азиатски тигри”, показва огромен ръст.

Тя добави: “Също така виждаме значителни възможности между Азия и Европа. И по отношение на товара, тази лента е толкова голяма, ако не и по-голяма, от САЩ, така че отново тя поставя нещата в перспектива. ”

Ръководителят на Майк Лийн в Китай, Майк Фанг, заяви, че световната търговия е “гъвкава и устойчива”, като клиентите търсят алтернативи за доставка в Индия и Виетнам.

“Югоизточните азиатски страни растат бързо, но растежът на Китай все още е стабилен – ръстът на БВП е още 6%, което е голяма възможност за всички”, каза г-н Фанг.

Параш Джайн, ръководител на изследователската агенция “Транспорт” в Азиатско-тихоокеанския регион на HSBC, предупреди, че 2019 “изглежда опасно” за корабоплаването, тъй като няма “никакви признаци за възстановяване на запасите, за да отразяват поръчките от тарифи”.

Той обясни: “Това, което ме изненадва най-много, е, че много авантюристични корабни линии и търговци на дребно говорят за това, че търсенето е по-бързо от тарифите, но не е отразено в коефициента на продажбите на дребно.

“Това може да бъде индикатор за изоставане, а не като водещ показател – по-добро от очакваното четвърто тримесечие на 2018 г. може да означава, че ще навлезем в слаб 2019.”

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here