Контейнерните линии от всеки от съюзите са формирали асоциация в опит да развият “цифровизацията, стандартизацията и оперативната съвместимост”.

Този ход следва обявяването на съвместна блокчейн платформа от миналата седмица, състояща се от Ocean Alliance и Yang Ming, което предизвика въпроси за това как индустрията ще се стандартизира, като се има предвид участието на Maersk в конкурентната платформа TradeLens.

Но докато всички съюзи са представени в новата асоциация, в момента тя включва само Maersk, CMA CGM, Hapag-Lloyd, MSC и Ocean Network Express. Асоциацията – която е неутрална и с нестопанска цел – заяви, че ще “приветства новите членове с отворени обятия”.

Те казаха, че ще започне да функционира от началото на 2019 г., при спазване на каквито и да е регулаторни изисквания и поставя корабната индустрия още по-близо до създаването на сплотена ИТ инфраструктура.

“Това е в интерес на клиентите и участващите страни, ако контейнеровозните компании работят с общ набор от стандарти за информационни технологии”, каза Андре Симха, главен информационен директор на MSC и говорител на групата.

“Ние се стремим към по-малко бюрокрация и по-голяма прозрачност. Времето е правилно, тъй като нововъзникващите технологии създават нови възможности за клиентите. Заедно ние получаваме сцепление при предоставянето на технологични пробиви и услуги на нашите клиенти, в сравнение с работата в нашите собствени затворени силози. ”

Асоциацията категорично заявява, че няма намерение да развива или оперира нито една цифрова платформа, а има за цел да “осигури оперативна съвместимост чрез стандартизация”.

Noriaki Yamaga, управляващ директор корпоративни и иновации в Ocean Network Express, заяви: “ONE вижда вълна от иновационни технологии в развитието на корабоплаването и логистиката през последните години, което може да донесе добри възможности на цялата индустрия за цифрова трансформация.

“Но в същото време сме малко предпазливи относно приемането на нова технология от отделна фирма, тъй като на пазара няма общ стандарт, който може да завърши с повторно интегриране на работата между всички заинтересовани страни във веригата за доставки.

“С това смятаме, че ще е необходимо да се направят някои дискусии и сътрудничество в областта на новите технологии и иновации, за да се установят общи ИТ стандарти и управление за индустрията за рационализиране и дигитализиране на корабоплаването по модерен начин”.

Адам Банкс, главен технологичен директор на Maersk, добави, че “съвместен набор от технически стандарти ще гарантира оперативната съвместимост и ще позволи на всички страни да се съсредоточат върху диференциацията на добавената стойност … в полза на всички страни във веригите за доставки на нашите клиенти”.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here