Ян Минг все още се бори, съобщава загуба от 30 млн. долара за Q3 въпреки подобряването на пазара

0
215

Тайванският океански превозвач Янг Минг регистрира нетна загуба от 30 млн. Долара през третото тримесечие на 2018-та.

Това оставя Hapag-Lloyd като единствения партньор за споделяне на плавателни съдове на Алианса в тъмното.

Янг Минг приписва отрицателния резултат, който удължава загубите му до $ 220 млн. за деветте месеца, на “неблагоприятно съотношение между търсенето и предлагането, с отслабващите цени на товарите и ескалацията на цените на бункерите”.

Година досега обемът на Янг Минг е скочил с 11% до 3,92 млн. долара в сравнение с 2017 г., но приходите само са се подобрили с 4% до 3,45 млрд. долара, което означава, че е потърсен пазарен дял за сметка на товарните курсове.

Резултатът трябва да бъде особено разочароващ за тайванския превозвач, предвид факта, че членът на алианса, Hapag-Lloyd, е реализирал печалба от $ 137 млн. за Q3 “в горната граница на очакванията си”, което би изглеждало по-добре от очакваното за тримесечието.

За разлика от германския превозвач, Янг Минг не изглежда да се е възползвал от хаотичното стартиране на консолидацията на Японската компания K Line, MOL и NYK в третия член на Алианса Ocean Network Express (ONE).

ONE се понижи до нетна загуба от $ 192 млн. във второто тримесечие на фискалната година, обяснена с “по-ниски повдигания, по-високи разходи за празни препозициониране и недостиг на очаквани икономии на разходи”. Японските акционери на ONE сега очакват загуба от 600 млн. долара за първата година от дейността на обединените предприятия за контейнери.

Янг Минг обаче казва, че перспективата за Q4 е “оптимистична”.

Те посочиха, че тарифите за транспорта “трябва да се подобрят”, поради бързината на китайските спедитори да победят 25% от тарифите на САЩ за широк спектър от потребителски продукти, които се очакват на 1 януари.

“В сектора Азия-Европа Ян Минг също очаква да види подобряването на темповете и обемите”, каза линията. “В отговор на многобройните несигурности, пред които е изправено глобалното корабоплаване през 2018 г., Ян Минг направи корекции, за да укрепи стратегиите си”.

Те включват оптимизиране на обслужващата мрежа в Азия и мерки, насочени към “подобряване на структурата на разходите” и “ефективно управление на продължаващите предизвикателства и рискове, пред които е изправена корабоплавателната индустрия”.

Ян Минг заяви, че възнамерява да наеме четири кораба през следващата година и да върне седем “по-скъпи” кораби, наети от собствениците.

Миналата седмица бе обявено, че Янг Минг се присъединява към четирите членове на конкурентния океански съюз, заедно с четири оператори на контейнерни терминали, за да създаде консорциум за разработването на платформа за глобална корабоплавателна мрежа (GSBN), платформа позволяваща цифровизация на индустрията.

Участието на Янг Минг в GSBN ще приближи превозвача до сънародника си Евъргрийн, което подхранва спекулациите, че печелившата линия на контейнерите в края на краищата ще приеме затруднения Янг Минг в сливане, подобно на японските превозвачи и китайската държавна космическа и китайска корабоплавателна линия.

В същото време, подсилен от “инерцията на печалбите на Hapag-Lloyd”, анализаторът Jefferies повиши прогнозата си за печалбата за Q3 за пазарен лидер Maersk, който се отчита в сряда.

Отбелязвайки, че товарните тарифи на контейнерите са се възстановили до “най-високото си ниво” от 2014 г. насам и че ръководството на Maersk съветва през август, че оперативните разходи са “отново под контрол”, Jefferies планира подобрение от 4% транспортна и логистична група.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here