2M въвежда повторно сервиза AE2 / Swan Asia-North Europe от следващия месец

0
171

Съюзът 2М потвърди, че ще въведе отново своя цикъл AE2 / Swan Asia-North Europe през втората седмица на декември.

Този ход ще върне около 6% от капацитета на този търговски маршрут, когато перспективите за обратна връзка са несигурни.

Дрюри днес описа решението като “ключов момент” в календара Азия-Европа.

“Голям спад в спот цените ще отслаби ръцете на превозвачите и ще направи много по-трудно да се постигне подобрение в сравнение с предишните условия”, предупреди Дрюри.

Maersk Line и MSC временно спряха услугата AE2 / Swan в края на септември, за да смекчат ефекта от бавното търсене след празника на китайската Златна седмица в началото на октомври.

По време на изтеглянето главният оперативен директор на Maersk Line, Сьорен Тофт, заяви: “Смятаме, че чрез прилагането на структурно решение, съответстващо на по-ниското сезонно търсене на пазара, веригата на доставки на клиентите се нуждае от по-добра алтернатива от нередовните и ad-hoc анулиране на ветроходство. ”

Maersk посъветва клиентите си, че AE2 ще се “възстанови в съответствие с търсенето”, което се очаква да бъде преди китайската Нова година през февруари, докато MSC каза на клиентите си, че услугата Swan може да бъде възобновена “към края на годината”.

Решението на 2M да изтегли цял цикъл без окончателна дата за възобновяване, вместо да следва стратегията на другите два съюза за заличаване на пътуванията през октомври, се разглежда като отговорно действие от страна на анализаторите.

При това обаче, 2M съобщават, че по време на спирането са предоставили пазарен дял на конкурентни превозвачи на алианса.

Разумният подход на Maersk и MSC към очаквания спад в търсенето беше в противовес на океанския алианс, който увеличи капацитета си по маршрута. Evergreen, CMA CGM и Cosco са взели доставка на нови, изключително големи 20 000+ TEU кораба, за незабавно разгръщане.

Оттеглянето на сервиза AE2 / Swan и заличаването на осем други сервиза през октомври не направиха нищо за спиране на слайда в спот курсовете.

Контейнерите на спот цените от Азия до Северна Европа се понижиха от около 1000 долара на ден в края на август до 750 долара на седмица миналата седмица, а решението на 2M да върне един от най-големите си цикли може само да увеличи натиска надолу върху лихвите.

“Мисля, че MSC избута Maersk да върне цикъла рано”, каза днес източникът на превозвача пред The Loadstar. “Голямото търсене в момента не е там”, каза той.

“Ние рискуваме кръвоносната бариера точно в неподходящо време, когато започнем да седим с клиентите, за да говорим за подновяване на договорите”, добави източникът.

Ако спот курсовете между Азия и Северна Европа отидат в свободно падане, превозвачите без съмнение ще прибягват до заличаване на повече плавания. Всъщност, според Дрюри, през първите 10 месеца на тази година имаше 62 отменени пътувания.

“Много ще зависи от това колко голямо е търсенето през следващите месеци, колко дълбоки превозвачи отиват с по-нататъшни невалидни плавания”, каза Дрюри.

Консултантът обаче добави, че историята предполага, че съкращенията няма да бъдат достатъчно сурови: “в този случай, спот курсовете ще продължат да бъдат под натиск”.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here