Забаването във Феликстоу се разпространява в Саутхемптън точно за празниците

0
214

Най- големите контейнерни терминали в Обединеното кралство изглежда са достигнали криза.

Великобританските търговци на дребно потенциално се сблъскват със седмици закъснения при получаването на коледните си запаси за рафтовете навреме, за да се стигне до върховете на потребителските разходи.

Освен това британските износители в Азия могат на практика да забравят за получаването на контейнери, изпратени през ноември, поради това, че превозвачите затварят огромни 11 пътувания на изток през следващия месец.

И много от тези плавания, които оцелеят, ще бъдат “изрязани и пуснати”, без натоварване, поради задръстванията във Феликсстоу и Саутхемптън.

Традиционният приток на ваканционни стоки в пиковите сезони често се простира до границите на контейнерните терминали, но тази година веригата за доставки е в размирна точка – въпреки твърдението на един източник, че общите цифри всъщност са намалели тази година.

Проблемите с претоварването, които започнаха в Felixstowe, сега изглежда са се разпространили в Саутхемптън – отчасти поради решението на пристанището на южния бряг да приеме допълнителен бизнес, отклонен от пристанището на Съфолк.

Освен това се казва, че острият недостиг на превозни средства в Обединеното кралство и недисциплинирането на превозвачите в цялостния им график и контрол на контейнерите са поставили “невъзможен натиск” върху терминала Саутхемптън.

Един източник на местно пристанище каза на The Loadstar днес, че “почти никакви” кораби не пристигат по разписание, а когато стигнат до тях, се отделя голямо време за претоварване на контейнерите.

“Превозвачите едва ли са се отказали”, казва източникът. “Знам, че има лоши метеорологични закъснения, но те нямат никакъв интерес да се опитват да си възвърнат графиците, плюс това, че вземат решения в последния момент какво ще се случи и какво ще бъде натоварено”.

И тъй като производителността на работните места в Саутхемптън се е влошила, операторът на DP World е длъжен да издаде няколко съобщения “предупреждение за терминал” на клиентите.

Един голям спедитор, който посети Саутхемптън вчера, каза на The Loadstar тази сутрин, че ситуацията е “абсолютна касапница”.

Последно днес, DP World заяви, че от понеделник ще намали прозореца си за получаване на износ от нормалните 10 дни до седем.

Той заяви, че е поискал и линии на контейнерите да “изпратят възможно най-много пратки”, да “престанат да използват Саутхемптън, за да прехвърлят празниците от САЩ в Азия” и да “не изхвърлят товари за други пристанища без предварителна консултация”.

Тази “перфектна буря” започна когато в най-големия терминал във Великобритания, Felixstowe, през юни, пристанището притежавано от Хътистън, се зае с това, което доказа катастрофално изпълнение на вътрешно разработената операционна система NextGen (TOS).

Източник съобщи The Loadstar по това време, когато първоначалното въздействие “беше като кибер-атака”.

“На един етап ние ползвахме писалка и хартия за планове за складиране”, каза той.

Наскоро пристанището нае 30 пътнически единици от голям местен превозвач, за да премести контейнерите в правилните стакове.

Пристанището мъчли от последната му актуализация към клиентите на 24 август, а портовите потребители, с които Loadstar говори, включително превозвачи, спедитори и доставчици на услуги, не са оптимисти за подобрение в скоро време.

В резултат на това няколко превозвачи са отклонили корабите, свързани с Felixstowe, до други пристанища или в някои случаи са приели услуги изцяло, като някои от тях са предпочели да обслужват Обединеното кралство чрез хранилки.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here