CMA CGM ще е на загуба във втората половина на 2018.

Loading

През второто тримесечие CMA CGM изпревари тенденцията на своите губещи океански превозвачи и конкуренти, което доведе до нетна печалба от $ 23 млн. и доходност от 1.2%.

Френският превозвач обаче остана на отрицателна територия за първата половина на годината, отбелязвайки кумулативна загуба от 54 млн. долара.

Оборотът през второто тримесечие е нараснал с 7,4% за същия период на 2017 г. до 5,7 млрд. долара, от 9,6% ръст на повдиганията до 5,2 млн.

EBIT е 67 млн. долара, което е с 86% по-ниско в сравнение с предходната година, а нетният доход на CMA CGM е намалял с подобен процент.

Въпреки това, CMA CGM беше единственият оператор в първите пет, за да постигне нетна печалба през второто тримесечие – изключвайки MSC, които не публикуваха резултатите си.

След като узурпира CMA CGM от дългогодишната си позиция на трето по големина превозвач, зад Maersk и MSC, Cosco сега поема статут в Ocean Alliance, положение, при което френската линия, която в момента празнува 40-годишнината си, в стратегията си за растеж.

Родолф Сааде, председател и главен изпълнителен директор на CMA CGM Group, заяви: “Силният ръст на обема ни демонстрира нашата търговска сила и качеството на предлаганите услуги”.

Той добави, че превозвачът е “уверен през втората половина на годината”.

“Предвиждаме подобрен оперативен марж, благодарение на увеличаването на тарифите за навло и устойчивите обеми.”

CMA CGM конкретно приписва своя силен ръст на обема на трансасификационните маршрути Азия-Близкия Изток и Южна Америка, където се възползва от придобиването на бразилската каботажна линия Меркоскул от Maersk Line.

Отрицателните въздействия бяха спад от 2,1% в средния курс на превоз за тей и 28% скок в цената на тон гориво за гориво.

Ларс Йенсен, главен изпълнителен директор и партньор на SeaIntelligence Consulting, заяви: “Когато се разглеждат в контекста на слаб пазар, резултатът е наистина силен.”

Той отбеляза, че маргинализираният марж на CMA CGM от 1,2% за тримесечието свързва превозвача с Hapag-Lloyd като най-доброто в класа изпълнение на световните превозвачи.

Независимо от връщането на френския превозвач към рентабилността, производството на линейни превози е претърпяло още една четвърт от тежките загуби. С всички големи превозвачи, които правят това сега, след като съобщиха за интериора си, те са загубили кумулативна загуба от около 1,2 милиарда долара за периода, който следва подобно количество червено мастило през първото тримесечие.

През второто тримесечие CMA CGM обяви, че е постигнала споразумение за закупуване на Finnish shortsea междуевропейски операторски контейнери, което според него е част от стратегията си за “засилване на предлагането й в междурегионалните сделки”.

През май компанията изненада индустрията с потвърждение, че е придобила 25% от акциите на CEVA Logistics, за да “засили присъствието си в логистиката” и да й даде възможност да предлага “решения с висока добавена стойност по цялата логистична верига”.

Компанията заяви, че ще продължи да търси възможности за консолидация в сектора на линейните превози, след като според съобщенията се отхвърли подходът към акционерите на Hapag-Lloyd.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *