Най-лошото свърши за превозвачите, които твърдят, че има признаци за печалба през третото тримесечие

0
162

След като обявиха тежки загуби за първите шест месеца, превозвачите на океани смятат, че най-лошото е свършило и са оптимисти за рентабилността през третото тримесечие.

Днес Шанхайския иднекс за контейнерни товари (SCFI) отразява едно общо положително послание за цените на товари на място, особено на транспорта, което ще придаде допълнителна увереност на британската линейна индустрия.

SCFI на ниво 891.83 е с около 32 пункта за същата седмица от 2017 г., а Азия със САЩ е сред звездите в изброените маршрути.

Навлата от Азия до западното крайбрежие на САЩ се увеличиха с още 18 долара за 40ft до $ 2,096, а при американските пристанища на източното крайбрежие има скок от 6,9% до 3,317 $ на 40 фута. Това се сравнява с $ 1,659 и $ 2,592, съответно преди една година.

В същото време, от Азия до Северна Европа спот цените се понижиха с 2.1% на седмица до 928 долара за TEU, а за средиземноморските пристанища се наблюдава ръст от 1.6% до 909 долара на TEU.

Цените за двата маршрута са по-високи от преди 12 месеца, когато Северна Европа е била 918 долара на TEU и Средиземно море е 831 щатски долара на TEU.

Освен това има известни доказателства, че превозвачите се стремят да затегнат доставките след пиковия сезон, като отнемат капацитет – дисциплина която липсваше миналата година, което доведе до срив в цените и слаба платформа за превозвачите за предоговаряне на годишните договори.

Всъщност OOCL каза тази седмица, че океанският алианс възнамерява да освободи двa сервиза до Северна Европа в началото на октомври, за да смекчи влиянието на по-слабото търсене по време на Китайския национален празник, както и на две азиатско-средиземноморски плавания.

Въпреки това, както и затягането на доставките, превозвачите трябва да действат отговорно по отношение на ценообразуването, за да спрат загубите си и да сложат индрустрията за линейни превозни средства на здравословна основа. Платформата за сравняване на товарните тарифи Xeneta разгледа “неефективните” опити на превозвачите, обслужващи Азия в Северна Европа, да въведат увеличения на FAK.

Според него “почти месечният ритуал” на увеличението на лихвите – най-малко шест от новата китайска година – постига само частичен успех в четири случая, “предполагайки, че предпочитат количеството над качеството”, предложи Xeneta.

Освен това, те не са оптимисти по отношение на решимостта на превозвачите да се придържат към най-новото портфолио от увеличения на ФАК по трейд линиите. Според тях изкачването на ФАК от 1 август вече е частично ерозирало.

Въпреки това, по отношение на прозрачността, Xeneta каза, че превозвачите са били “много по-успешни при вдигането на лихвите”, като отбелязват, че са скочили с 27% на гърба на GRI от 1 август.

С около 700 млн. Долара загуби, съобщени досега през второто тримесечие, превозвачите от Азия и Европа ще трябва да бъдат толкова дисциплинирани, колкото и на трансокеанския пазар, ако искат да спасят нещо от 2018 г. насам.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here