Янг Минг най-новия превозвач, който потъва.

0
636

Тайванският океански превозвач Янг Минг се превърна в най-новата линия за контейнери, която отчете тежка загуба през второто тримесечие на годината, като нетния дефицит е 129 млн. Долара.

Това означава, че и тримата членове на споразумението за споделяне на кораби на НАТО вече са отразили негативните резултати за периода.

Янг Минг приписва загубата си през второто тримесечие на “неочаквани по-високи цени на горивата” и “свръхпредлагане на тонажа”.

Според тях средната цена на горивата е скочила с 25% в сравнение със същото тримесечие на предходната година и че контейнерната индустрия е изправена пред “тежки и продължителни предизвикателства тази година”.

Превозвачът повиши обемите си с 11,8% на годишна база до 1,29 млн. долара, но това се постигна за сметка на нивата на тарифните проценти, тъй като приходите му се подобриха само с 1,1% до 1,14 млрд. долара.

Натрупаната загуба на Янг Минг за полугодието достигна 195 млн. долара от 2.52 млн. превозени TEU и общи приходи от 2.2 млрд. долара.

През май той отхвърли загубата от $ 1 млрд. Като “типичен за първото тримесечие слабо сезон”, след като спечели печалба от 11 млн. Долара за първото тримесечие, но този влошаващ се резултат ще се притеснява от товародателите, които отдавна са загрижени за бъдещето на превозвача.

Loadstar е наясно с редица превозвачи, които са решили да не доставят с Янг Минг, докато загубите му продължават.

Освен това превозвачът е бил принуден да издаде няколко уверения относно финансовата си стабилност и е трябвало да използва “инвеститори, свързани с правителството” – които сега контролират 45% от компанията – за пари в брой.

Янг Минг каза, че средните цени на товарите през първите шест месеца “са били с около 10% по-ниски”, което в съчетание с увеличението на разходите за бункера гарантирало на носителя  да бъде на “червено”.

Превозвачът не е публикувал средната си ставка за TEU, но коментара им показва, че той е под тези на своите конкуренти.

Според перспективата: “Обстоятелствата около глобалната търговска икономика също представляват предизвикателства и трудности за корабоплавателната индустрия.”

Те заявиха, че очаква резултатите от второто полувреме да се подобрят, въз основа на силен пиков сезон и по-малко нови тонажи, които се доставят, но е трудно да се види как превозвача може да избегне страдание в края на годината.

От Янг Минг казаха, че са оптимистични за 2019 г., предвид очакваното нарастване на търсенето от 4,2% в сравнение с предлагането, което се очаква да нарасне с 3,7%.

Също така предприема стъпки за намаляване на разходите си чрез пренасочване на седем “висококачествени чартирани кораби” през четвъртото тримесечие и наскоро обяви, че е сключило договор за чартърно споразумение за отдаване под наем на пет 11 000 TEU и пет 12 000 TEU гориво-ефективни новопостроени кораби за доставка 2020-21.

Членовете на Алианса вкараха кумулативни загуби от 329 млн. долара през второто тримесечие. Олово линията Hapag-Lloyd обяви вчера дефицит от 80 млн. Долара, докато новооткритата японска компания Ocean Network Express (ONE) обяви загуба от 120 млн. Долара за първото тримесечие на търговията си.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here