Maersk преразглежда прогнозата за полугодието и следва Hapag-Lloyd с предупреждение относно печалба

0
149

Мерск издаде предупреждение за печалбата преди публикуването на полугодишните си резултати на 18 август, след като насоките за печалбата се оказаха “прекалено оптимистични”, според консултанта Алфлайнер.

Датската транспортна група публикува “корекция на очакванията” на фондовата борса въз основа на предизвикателна търговия през второто тримесечие.

В него се казва, че рентабилността е “отрицателно повлияна”, с 28% увеличение на цените на бункерите за същия период на 2017 г. и с 1,2% спад в средните цени на товари.

В резултатите от първото тримесечие, публикувани през май, Maersk уверено потвърди годишното си ръководство за ебитда от $ 4- $ 5 милиарда с нетна печалба от $ 356m. над тази от 2017 година.

Но главният изпълнителен директор Сьорен Ску каза, че спот цените са претърпели “значителен спад” през второто тримесечие, а “Maersk Line” продължи да изпитва “много високи” цени на бункер, за които “не успя да получи пълна компенсация за товарните курсове”.

Вследствие на това, г-н Ску каза, че ръководството на Maersk за 2018 г. е понижено до ебитда от $ 3,5 млрд. – $ 4,2 млрд. и все още неопределена по-ниска, но все пак “положителна” нетна печалба.

“Докато цените за товарите на изток-запад се задържат добри, други такива на няколко северно-южни търговски линии са паднали под натиск от свръхкапацитет, отбеляза Alphaliner.

“Maersk, който има значителна експозиция на северно-южните търговски линии, ще бъде особено засегнат от по-слабите ставки по тези маршрути.”

Всъщност спот курсовете между Азия и Южна Америка например се понижиха драстично от началото на годината, а миналата седмица индексът Шанхай за контейнерни товарни превози (SCFI) регистрира спад от 355 долара за Сантос до 1.576 долара на TEU, което сравнява с пазарен дял от над $ 3000 през януари.

По време на публикуването на финансов резултат за Q1 от Maersk, главният търговски офицер Винсънт Клерц призна, че превозвачът не е успял да предаде на корабопритежателите пълната степен на увеличение на горивото и добави, че е било “доста досадно” да се предоговарят договори по време на ескалиращите бункер цени.

Maersk съобщи за “незадоволителна” основна нетна загуба от 239 млн. долара през първото тримесечие и обеща, че има “редица планове”, за да намали разходите си, включително намаляване на капацитета и оптимизиране на захранването.

Въпреки предупреждението за печалбата Maersk видя, че акциите му се понижиха с около 7% вчера, тъй като инвеститорите прецениха ревизираното ръководство като “не толкова лошо, колкото се очакваше”, а прогнозата на г-н Skou за подобрени темпове през третото тримесечие е обещаваща.

Цената на акциите на Maersk се е понижила с около 22% поради опасенията от “загуба на фокус” в централата в Копенхаген, както и страховете от ескалиращата търговска война между САЩ и Китай, които оказват влияние върху повдигането.

На други места Хепаг-Лойд трябва да обяви междинните си резултати за H1 в петък. Основният превозвач от Хамбург даде предупреждение за печалба на 29 юни въз основа на първото петмесечно търгуване и обвини увеличаването на разходите за гориво и чартърните такси заедно с “постоянно ниските тарифи за превоз”.

През първото тримесечие индустрията на линейните превози кумулативно загуби около 1,2 млрд. долара, въз основа на финансовите отчети на превозвачите, които отчитат резултатите си.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here