Тиха седмица за цените, но превозвачите трябва да действат, за да “спрат гниенето”

0
130

Индексът за товарни превози в Шанхай (Shanghai Containerized Freight Index, SCFI) имаше сравнително тиха седмица, като компонентът за Северна Европа е бил на цена от $ 882 на TEU, a средиземноморски пристанищасе движат надолу по $ 16 на TEU до $ 887.

По отношение на прозрачността, спот цените се повишиха с 8,4% през седмицата за пристанищата на западните брегове на САЩ до 1,685 долара за 40 фута и 3,3 процента за пристанищата на източното крайбрежие до 2,710 долара за 40 фута.

Превозвачите, обслужващи двата търговски маршрута, се стремяха да наложат увеличаване на ФАК и GRI, за да се възползват от търсенето на пиковите сезони.

Тези от Азия и Северна Европа предприемат ранни действия за смекчаване на последиците от празника на “Златната седмица в Китай” и на следсезонното по-слабо търсене, като се подготвят за празни плавания и спиране на луупове.

Златната седмица се провежда през първата седмица на октомври и като цяло отбелязва началото на слабия сезон.

Партньорите на 2M, Maersk Line и MSC, заявиха, че “временното” спиране на един от азиатско-северният им сервиз ще спомогне за “приспособяване на капацитета към по-слабото търсене на корабни услуги в началото на втората половина на годината”.

MSC заяви, че контурът може да бъде възстановен, при условие че търсенето на пазара се възстанови в края на годината.

Междувременно Maersk Line заяви в консултантски съвет за клиентите, че очаква да възстанови услугата през декември, подлежащо на по-добро търсене.

Те добавят: “Понастоящем преглеждаме нашата мрежа и подробностите за сезонно коригираните услуги ще бъдат съобщени, веднага щом бъдат готови”.

Това предполага, че 2M съюзът ще обмисли по-нататъшно спиране на услугата, в зависимост от силата на предварителните резервации и от това, как спот курсовете реагират след пиковия сезон.

Maersk добави, че целта му е да има “минимално въздействие върху бизнес нуждите на нашите клиенти и вашата верига за доставки”.

Те обаче са подложени на натиск да преодолеят загубата на половин година и така ще бъдат подготвени да свалят сервиз в сравнително кратък срок, за да се върне съотношението на предлагането: търсене в тяхна полза.

Освен това, The Loadstar разбира, членовете на другите два съюзя преглеждат своите перспективи за предварителна резервация с цел да отнемат един или повече сервиза Азия-Северна Европа.

Интересното е, че тази седмица Хапаг Лойд съветва, че плаването на Алианса, планирано от Азия на 17 август, ще бъде невалидно поради схемата за поддръжка на кораба за NYK Vesta.

Освен ако няма особено спешен проблем, тези схеми обикновено могат да бъдат пренаредени и е необичайно  да бъде планирана точно в средата на пиковия сезон, когато факторите за наличие на товар трябва да са най-високи.

Не само, че  контейнерните линии трябва да “спрат гниенето” и да се предпазят от потенциално срив на товарния курс през втората половина на годината – това в края на краищата е ефективно ограничаване на щетите в това, което все повече изглежда да се превърне в година на загуба.

Но те също имат няколко месеца пред тях при договарянето на нови годишни договори за търговията Азия-Европа, които ще са силно повлияни от спот курса на пазара.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here