Цените за контейнерни превози през дълбоки морета от изток до запад до голяма степен останаха стабилни през изминалата седмица.

Шанхайския контейнеризиран индекс за товарни превози (SCFI) се понижи само с 0,5% през предходната седмица.

Цените  Шанхай-Северна Европа също се понижиха с 0,5%, за да завърши седмицата на 881 долара за TUE, според SCFI, докато в световен мащаб световният индекс на контейнерите на Drewry регистрира вчера сума от 1,677 долара на 40’ft между Шанхай и Ротердам.

WCI е с 4% по-висока от миналата седмица, но с 13% надолу през годината, което показва продължаващата слабост, която превозвачите ще се опитат да поправят, тъй като пиковият сезон започва да тече.

Тази седмица Хапаг Лойд обяви, че ще увеличи курсовете FAK между Азия и Северна Европа и Западно Средиземноморие до $ 1,200 за TEU и $ 2,300 на 40’ft от 15 юли, докато CMA CGM изглежда възнамерява да остави FAK от Азия и Северна Европа относително недокоснати , обявявайки процент от 1.050 долара на TEU от 15 юли.

През същото време  ще се стреми да стигне  1,200 долара на  TEU по Средиземномориетo, което тази седмица започна да намалява.

Скоростта на SCFI е 1,1%, когато се изтърколиха от пристанищата в Шанхай-Мед до 903 долара на тей – това беше в разрез с WCI, което отбеляза спад от 8% седмично на седмица до $ 1,704 на човек.

Имаше по-добра новина за превозвачите в търговията между Азия и Северна Америка. Спота на SCFI за транспортирането на изток до пристанищата на западното крайбрежие е 0,6% до 1,555 долара на FEU и до 3,9% до края на седмицата с 2,623 долара за пратките през канала Панама до пристанищата на източното крайбрежие на САЩ.

Но въпреки наближаващия пиков сезон, изглежда, превозвачите се стремят да ограничат допълнително капацитета. Алиансът обяви днес, че ще обедини два от своите сервиза за западно крайбрежие Азия и САЩ – PS5 и PS8 – и по този начин ще оперира общо шест сервиза в този район.

Партньорите на алианса предприеха това действие “в отговор на подобрението на цялостния график, обширното подобрение на продуктите и по-голяма ефективност на разходите”, а последното плаване на оригиналния PS8 ще напусне Xingang на 23 юли. Загубата на услугата следва предходното 2-месечно съобщение, че в края на юли прекъсва услугата TP1 / Eagle.

Според данните от Alphaliner, сегашният капацитет на услугата PS8 на Алианса е около 7 500 TEU на седмица.

По отношение на търговията между Азия и Близкия изток, Ocean Alliance обяви, че ще обедини и две услуги, за да работи с мрежа от четири низове. CMA CGM заяви, че ще обедини маршрутите Cimex 1 и Cimex 3, “покривайки по-голямата част от пристанищата, предлагани по-рано”.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here