CMA CGM удължава допълнителната такса за бункер, въпреки спада в цената на горивото

0
195

CMA CGM реши да удължи своето увеличение на цените ‘Emergency Bunker Surcharge” (EBS), за да включи товарите, натоварени на или след 1 юли, въпреки средната цена на горивото, която започна да спада..

Изявление на френския превозвач твърди, че след обявяването на EBS на 25 май “цените продължават да нарастват рязко”.

В резултат на това таксата от 55 щ.д. ще продължи да се прилага през юли и ще бъде “преразглеждана ежемесечно”.

Тъй като на 22 май  тежкото гориво IFO380 (HFO) достигна връх от  443 долара на тон в Ротердам, пазарната цена се понижи и достигна до 413 един месец по-късно.

Но волатилността остава, миналата седмица се наблюдава свеж скок в цената на петрола – реакция към ОПЕК и геополитически несигурност, което доведе до IFO380 на около 440 долара на тон в края на юни.

Един експерт в индустрията каза на The Loadstar днес, че независимо от пазарния курс CMA CGM би могъл да плаща повече за своите бункери, отколкото преди месец, в зависимост от това как той насажда доставките на горива.

“Независимо от политиката си за хеджиране, това обикновено отнема около осем седмици, докато бункерите нахлуват в резервоарите на корабите след поръчка, така че винаги ще има фактор за забавяне на разходите”, каза той.

Водени от MSC, който описва своя EBS като “последна инстанция”, океанските превозвачи са пуснали гориво един след друг, средно по 120 долара на FEU, от 1 юни насам – с изключение на контролираните от САЩ търговски операции, периодът не е бил приложим до 1 юли.

EBS разгневи товародатели и техните представителни органи по света, особено Европейският съвет за спедитори (ESC). В писмо до Европейската комисия те обвиняват корабните линии за “неоснователно” използване на думата “спешни”, като се има предвид, че цените на петрола се покачваха постепенно в продължение на няколко месеца, през което време превозвачите сключиха нови договори с клиенти.

“Колебанията на цените на петрола, нагоре или надолу, често се случваха през последните години и не се прилагаше отрицателна добавка, когато барел петрол спадна до $ 40 преди известно време”.

Независимо от това, предупреждението за намаляващите печалби, издавано от “Хапаг Лойд” , което се дължи на “неочаквано значимо и продължаващо увеличение” на оперативните разходи, особено по отношение на разходите за гориво и чартърните такси, повишената цена на горивото удря здраво превозвачите, като “Хапаг Лойд” е само първият, който го е написал в писмен вид.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here