Транспасифичният капацитет все още надхвърля търсенето, като оказва по-голям натиск върху навлата

0
98

Въпреки преместването миналата седмица от 2M съюза, за да изтегли един от своите transpacific сервизи, океанските превозвачи не успяват да контролират капацитета си, според последния анализ на Alphaliner.

Изправени пред спадане на нивата на използване на плавателни съдове, плаващи от Азия до западното крайбрежие на САЩ, MSC и Maersk Line обявиха незабавното прекратяване на съвместната си услуга Eagle / TP1, като премахнаха 9.5% от общия седмичен капацитет на 2M за сервиза.

MSC обвини “предизвикателната работна среда за бизнеса в трансасификационната търговия”.

Въпреки това, според Alphaliner, изтеглянето на 2M линия ще премахне само 1,5% от общия капацитет, който се използва на маршрута. За разлика от тях, тя каза, че до септември търговията ще се покачи с още 6,9% – в момент на понижаване на ръста на товарите.

Те заявиха, че оттеглянето на капацитета на 2M ще бъде отхвърлено от решението на APL да пусне в началото на август услугата “Ийгъл експрес” (EXX), Нинбо и Шанхай в Лос Анджелис и модернизирането на експресната услуга EX1, заменяйки 5,100 кораба с кораби от 6,500- 7 500 тона до следващия месец.

Освен това през тази година на пазара за транспортиране се появи пускането на PNS сервиза SM Line на новодошлия миналия месец, както и увеличаването на размера на корабите, разгърнати от Ocean Alliance от 12 000 до 14 000 TEUs.

Контейнерите за спот курс по маршрута са паднали през последните няколко седмици, като компонентът на западно крайбрежие от Азия до САЩ е нараснал с 5,7% миналата седмица, като краткосрочният темп е намалял до 1,194 долара , с анекдотични доклади, които предполагат, че някои превозвачи търсят курсове под $ 1,000.

“Транспасифичния маршрут е изправен пред нарастващ натиск от излишък на капацитет и понижаващи се цени на товари”, каза Алфалинер.

Той добави, че ръстът на обема е “забавен” и пазарните перспективи стават “все по-несигурни”, не на последно място поради ескалацията на търговско-военната американска война и повишените тарифи за внос, които влязоха в сила в началото на юли.

Независимо от слабата пазарна среда, Hapag-Lloyd реши да приеме една бъдеща стратегия за transpacific, като обяви GRI от $ 1400 за 40 фута през последните седмици. Германският превозвач поиска азиатските си превозвачи от западно крайбрежие за допълнителни 700 долара за 40 фута от 15 юли и още 700 долара от 1 август, заедно със своя надбавка за максимален сезон PSS от 110 долара от 1 юли.

Въпреки това, Alphaliner не вярва, че тези увеличения ще се придържат. “Всеки първоначален успех в осигуряването на тези предложени пешеходни преходи вероятно ще бъде последван от дисконтиране на цените, тъй като се съобщава, че товарно пространство за предстоящите плавания е на разположение, дори и пазарът да се насочи към традиционния си пиков сезон”.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here