Hapag-Lloyd предупреждава относно печалбите в лицето на потенциално слабият пиков сезон

0
122

Хъпаг Лойд изплаши инвеститорите тази сутрин, като издава предупреждение за печалба, базирано на отчетите си за първите пет месеца на търговията, като акциите му на един етап спаднаха с 21%.

Германският превозвач понижи насоките си от “ясно увеличаване” на 410 млн. Евро, регистрирани през 2017 г., на “между 200 млн. Евро и 450 млн. Евро”.

Като се има предвид, че Хампаг Лойд е успял да реализира печалба от 32 милиона евро миналата година, изглежда, че съветът вече е подал оставка на превозвача, който е загубил за 2018 година.

Според тях причината е “неочаквано значимо и продължаващо увеличение на оперативните разходи от началото на годината, особено по отношение на разходите за гориво и чартърните ставки”.

“Това развитие не може да бъде напълно компенсирано от мерките за икономии, които вече са започнали”.

Докладите в германските медии показват, че “Хапаг Лойд” трябва да съкрати около 160 работни места в щаба си в Хамбург като част от стратегията си за намаляване на разходите.

През първото тримесечие тази година Хапаг Лойд отчете загуба от 42 млн. Долара, но главният изпълнителен директор Ролф Хаббен Янсен остана възходящ в перспективата си за възстановяване през второто полугодие, основавайки се на силно поскъпване и прогнози за “приличен пиков сезон”.

През изминалите седмици обаче краткосрочните тарифи за основните търговски сделки са се понижили, независимо от опитите на операторите да наложат увеличения на GRI и FAK и PSS (пиков сезон) преди традиционно най-доходоносния период за контейнерните линии.

Всъщност индексите за товарни контейнери на превозвача не успяха да реагират на нито един от тези опити, като световният индекс на контейнерите на Drewry и глобалният индекс Freightos / Baltic Exchange Freightos регистрират нива от около 800 долара за азия от Азия до Северна Европа и 1200 долара за азия до западното крайбрежие на САЩ.

Всъщност, в своето изявление днес, Хапаг-Лойд се позова на “продължаващата несигурност относно развитието на товарните курсове в предстоящия пиков сезон”.

Loadstar разбира, че всички превозвачи са загрижени за възможността за разочароващ връх на сезона тази година, което също може да бъде зад решението на Hapag-Lloyd да обяви предупреждение за печалба.

Допълнителна индикация дойде тази седмица от OOCL, съобщавайки, че ще отмени азиатско-Западния лууп в Средиземноморски океан от началото на юли, когато обемите обикновено са на висота “в отговор на очакваното ниско търсене”.

Но въпреки проблемите за превозвачите на краткосрочния пазар, Патрик Берглунд, главен изпълнителен директор на платформата за сравнителен анализ на товари Xeneta в Осло, заяви, че дългосрочните курсове, договорени от товародателите и 3PL, както е показано в базата данни, се проследяват по-високо, което ще даде на линиите на контейнерите известна причина за оптимизъм.

“Никой не иска да види друг Ханджин”, каза г-н Берглунд, “всички ние трябва да се надяваме, че превозвачите ще могат да преминат през сегашния лепкав пластир”.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here