Атлантическата контейнерна линия укрепва своята вяра в скруберите, за да се съобразят с новите горивни правила

0
88

2

792/5000

Корабоплавателната индустрия е разделена на два лагера в сравнение с предписанията на Международната морска организация (ММО) за 0.5% за сярата в 2020 г.: тези, които смятат, че скруберите – системите за почистване на отработените газове – са отговорът; и тези, които не го правят.

Атлантическата контейнерска линия (ACL) специалист по ро-ро в северната част на Атлантическия океан, собственост на Grimaldi Group, вече разполага със скрубери, инсталирани на петте си робоудробни кораби с капацитет 3 800 тона плюс 1300 G4.

А превозвачът вече е подписал тригодишна сделка със производителя на скрубери Alfa Laval за модернизиране на системите PureSOx с програмата за свързване на дистанционен излъчвател (ALREM), която предоставя устройство за отчитане и съхранение на данни.

Pierluigi Marmo, технически мениджър за ACL G4 плавателни съдове, заяви: “Ние чакаме с нетърпение да започнем да се възползваме от връзката с нашите системи PureSOx.”

Dario Bocchetti, мениджър корпоративни енергоспестявания за Grimaldi Group, добави: “Като оценим данните от текущата система за регистриране на данни например, разбрахме, че PureSOx освобождава още по-малко SOx, отколкото ако плавахме на MGO [marine gas oil].

Г-н Bocchetti добави, че Grimaldi “работи в тясно сътрудничество с Alfa Laval за почистване на отработените газове и ние вярваме силно в тази следваща стъпка заедно”.

Други превозвачи в полза на скруберите включват MSC, Evergreen и HMM, докато за момента партньорът на MSM, Maersk Line и водещата линия на Alliance, Hapag-Lloyd,  се противопоставят на инсталацията им, тъй като системите не са ” дългосрочен отговор “.

Независимо от екологичния аргумент за използването на скрубери, реалността е, че  на 1 януари 2020 г. превозвачи, които нямат скрубери, инсталирани на техните кораби, ще бъдат задължени да бункерират с гориво с ниско съдържание на сяра (LSFO) – ако нямат възможността за преминаване към гориво за втечнен природен газ. LSFO в момента е с премия от около 200 долара на тон повече от стандартния HFO (heavy fuel oil).

И тъй като големите контейнеровози плават около 100 тона на ден в морето, превозвачите, които избират скруберите, потенциално ще имат значително предимство за единица цена в сравнение с конкурентите, които консумират LSFO.

Съществуват обаче и различия в мнението относно наличието на двете горива.

Някои корабоплавателни компании са изразили загриженост относно потенциалния недостиг на HFO, ако търсенето е значително по-ниско, както и възможността от IMO да наложи ограничения при транспортирането и разтоварването на по-мръсното гориво.

Но други превозвачи, включително MSC, изразиха опасения, че вместо това LSFO ще бъде недостатъчно, когато влязат в сила новите разпоредби на ММО.

В подкрепа на този аргумент е Мартин Талет, президент на американските консултанти за рафиниране EnSys Energy & Systems. В проучване, поръчано от BIMCO и представено на ММО през 2016 г., EnSys предупреди, че рафинерията може да има “изключително трудности” при посрещането на търсенето на горива с ниско съдържание на сяра.

В неотдавнашно интервю за Блумбърг г-н Талет заяви, че все още не е оптимист за успешен изход.

“Ние не вярваме, че рафиниращата промишленост може да произведе всички горива, които ще са необходими за постигане на 100% съответствие”, каза той. “Това потенциално ще бъде доста хаотично и подчертано”, предупреди той.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here