Океанските превозвачи от Азия и Северна Европа се стремят да увеличат тарифите за доставка на контейнери с до 500 долара на TEU от 1 Юли, тъй като разполагането на място по корабите  започва да се затяга с началото на пиковия сезон.

Превозвачите изглежда приемат тактика “шок и страхопочитание” за значително увеличаване на FAK, а не постепенно по-малки увеличения, знаейки, че може да не получат по-добра възможност, преди търсенето да се отслаби отново, когато пикът на сезона изчезне.

Един източник на превозвач заяви пред The Loadstar тази седмица, че е решил да направи изявление със значително увеличение.

“Ние знаем, че няма да получим пълната сума, но дори и да ни помолят за 200 долара, няма да получим това, така че нямаме какво да губим и да печелим повече”, заяви той.

Увеличението на FAK следва, тъй като цените на контейнерните спотове продължават да се смекчават за всички големи сделки тази седмица.

Индексът за товарни превози в Шанхай (SCFI) падна с 3.4% тази седмица до 751, което е повече от 9% в сравнение с предходната година.

Компанията от Северна Европа е намаляла с 3,2% през седмицата до 834 долара на ден, тъй като превозвачите отложиха допълнителни такси за бункери (EBS), поради опасения, че ще отстъпи пазарен дял на съперници.

При по-силната средиземноморска търговия спот курсовете намаляха с по-малко от 1,1% до 905 долара за тей.

Но транспортните превозвачи претърпяха още една разочароваща седмица, като спот цените паднаха повече.

Цените от Азия до западното крайбрежие на САЩ се понижиха с 5,7% до 1,194 долара на TEU, а за пристанищата на източното крайбрежие се наблюдава спад от 2,5% през седмицата до 2 181 $/TEU.

След спад от 6,8% през предходната седмица, курсовете към западното крайбрежие на САЩ вече са на нива, които навлизат на превозвачите, обслужващи маршрута.

Контейнерните линии бяха задължени да анулират планираните GRI от 15 юни поради спад в нивата на използване на плавателните съдове и тази седмица видяха първата реакция от страна на превозвачите: MSC съобщи, че трябва да прекрати новата си услуга Eagle, съвместно с партньор 2M Maersk Line (TP1) в началото на следващия месец.

Седмичният цикъл, с ротация на Каошиунг-Янтиан-Ксиамен-Шанхай-Бусан-Ванкувър-Сиатъл и след това обратно в Азия, разполага с шест плавателни съда с панамакс, четири с MSC и две с Maersk.

MSC заяви, че е “в резултат на предизвикателната работна среда за бизнеса по трансасификационната търговия”.

Той предложи “план за непредвидени обстоятелства” за прехвърлянето на форуърд резервации на други вериги, което според него се надяваше, че ще даде “ограничено прекъсване” на товародателите.

И в допълнение към сегашния дисбаланс на търсенето и предлагането, транспортните превозвачи се сблъскват с допълнителни проблеми от настъпването на ескалиращата търговска война между САЩ и Китай. Алфлайнер оценява тази седмица, че наказателните тарифи, наложени от двете нации, биха могли да унищожат около 7% от прозрачните обеми от следващия месец.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here