Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Двете най-големи контейнерни линии в света, Maersk Line и MSC, затварят редица услуги в своите мрежи в опит да запълнят загубите и да възвърнат рентабилността си през последната половина на годината.
Превозвачите вече обявиха, че всеки от тях е изтеглял услуга между Азия и Близкия изток, като Maersk уведомява също така изпращачите за прекратяването на цикъла AC5 от Азия до западното крайбрежие на Южна Америка.
Днес MSC посъветва клиентите да преустановят спирането на един от най-големите си транспаративни контури, престижната си услуга Eagle.
Ежеседмичното обслужване от Азия до западното крайбрежие на САЩ и Канада, съвместно с 2-ма партньор Maersk, ще приключи в началото на следващия месец.
MSC заяви, че е решила да спре услугата до по-нататъшно уведомление “в резултат на предизвикателната работна среда за бизнеса по трансасификационната търговия”.
Превозвачът предлага на своите спедитори “план за непредвидени обстоятелства” за букировки направени за услугата “Eagle”, който се надяваше да осигури “ограничено прекъсване” на товарните си потоци.
Висшите ръководители на Maersk ясно заявиха, че приходите на транспортната група за първото тримесечие на 17 май са накарали линията да “направи нещо” за тримесечната загуба от 239 млн. долара и песимистичната перспектива за второто тримесечие.
Ръководителят на групата, Soren Skou каза на инвеститорите и анализаторите, че е сигурен, че ще има “много възможности за нас още да оптимизираме начина, по който проектираме мрежата”.
И CCO на Maersk Line, Винсънт Клерц, призна, че на някои сделки е било “трудно да се прехвърли пълната степен на всички увеличения на разходите за гориво” на клиентите, когато подновяват годишните договори за услуги по transpacific.
Наистина, в повечето случаи превозвачите изглежда са доволни от подписването на нови договори с BCOs само с малко увеличение на ставките и очевидно никъде не са достатъчни, за да компенсират увеличението на разходите си, особено за гориво.
Ескалиращата търговска война между САЩ и Китай може да засегне около 7% от прозрачните обеми следващия месец, според Alphaliner. И на място курсове по маршрута са подложени на натиск наскоро, когато те обикновено ще се засилят преди пиковия сезон.
Цените от Азия до западното крайбрежие на САЩ, регистрирани от индекса на Шанхай за контейнерни товари (SCFI), се понижиха с 6,8% миналата седмица до 1,266 долара на TEU.
Alphaliner отбелязва, че най-новата GRI за transpacific, насрочена за 15 юни, е била отменена, поради по-ниските нива на използване на плавателните съдове, и че намаляването на цените е довело до намаление на спот курсовете до по-малко от $ 1,000 на TEU.