Законите за ниско съдържание на сяра ще видят, че контейнерните линии се “сриват”, казва главният изпълнителен директор на MOL

0
106

По-малко от 18 месеца преди влизането в сила на регламентите на Международната морска организация (ММО) за търговското корабоплаване, контейнеровозите се притесняват, че очакваните 50 милиарда долара допълнителни разходи за по-екологичното гориво биха могли да ги накарат да влязат в банкрут.

“Всички ще се спукаме”, каза пред “Файненшъл таймс” президентът и главният изпълнителен директор на MOL Junichiro Ikeda.

Той изрази загрижеността си, че океанските превозвачи няма да могат да възстановят достатъчно суми от товародателите, за да смекчат въздействието на допълнителните разходи за изгорели газове с ниско съдържание на сяра (LSFO) от 300 долара на тон.

Г-н Икеда може да има основателни причини да се тревожи: превозвачите като цяло не са били много успешни в опитите си да прехвърлят допълнителни разходи за гориво на товародателите, илюстрирани с кумулативна нетна загуба от над 1 млрд. Долара през първото тримесечие на индустрията тази година до скока на цените на петрола.

През предходното десетилетие не беше компенсирано и изграждането на SECA (Сигурност за контрол на емисиите на СО2) в северните и балтийските морета и северноамериканските и канадските брегове, което изискваше смяна на резервоарите на LSFO при влизането им.

Океанските превозвачи първоначално обявиха допълнителни такси, за да покрият разходите за по-скъпи горива, изразходвани за някои трапелади, но в крайна сметка те бяха усвоени в техните цени на товари.

Превозвачите могат да избегнат необходимостта от изгаряне на LSFO чрез инсталирането на системи за почистване на отработените газове, известни като скрубери, които ефективно са инсталации за пречистване на отпадъчни серни оксиди от корабните двигатели и отработените газове на котела за последващо изхвърляне на брега.

Те могат да струват до 10 млн. Долара, за да се реконструират до голям контейнер, но при новите сгради допълнителните разходи биха били сравнително малки в контекста на общата цена.

Но дори и с изискването за наличието на котловини за съществуващите кораби, се изчислява, че корабната линия на контейнера би видяла възстановената цена след около девет месеца, ако корабът продължи да гори горивото с високо съдържание на сяра тежко гориво (HFO).

Доскоро повечето от главните превозвачи бяха изразили против използването на скруберни системи, заявявайки, че те не представляват “дългосрочно решение”. И те също така предложиха да има проблеми с наличието на HFO след 2020 г., заедно с перспективата за по-строги правила на ММО, ограничаващи превоза й с шлеп.

Миналата седмица обаче MSC обяви, че не само ще определи скрубери за новите си поръчки на 23 000 TEU ULCV, но също така е в процес на ретро-монтаж на скрубери на “значителен брой” кораби в съществуващия флот ,

За разлика от това, MSC предупреди за риска от липса на наличност на LSFO, като се има предвид, че рафинериите бавно инвестират в нови съоръжения с капацитет да произвеждат достатъчно количество дестилати.

Ще бъде интересно да се види дали решението на железопътния оператор в Шенген за инсталиране на скрубери ще разсее гледната точка на своя партньор 2M Maersk Line, тъй като ще се изправи пред перспективата за по-високи разходи за единица продукция от MSC от януари 2020 г.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here