Водещ анализатор на корабоплаването драстично намали прогнозата си за доходност от 518 млрд. долара, като обяви че “най-много да е нулево равнище”.

В нова изследователска бележка, публикувана тази сутрин, Дрюри твърди, че “липсата на контрол от страна на превозвачите се е върнала, за да ги ухапе тази година”.

Напрежението на цените на петрола разруши рентабилността им през първото тримесечие, което се последва от връщането на черното през миналата година с нетна печалба от около 7 млрд. долара.

Тази година, според кумулативните загуби на превозвачите, които публикуват резултатите, дефицитът за първото тримесечие е достигнал над 1,2 млрд. долара.

Освен това MSC, която рядко коментира такива въпроси, също допусна в скорошно интервю на Lloyd’s List възможността да загуби пари през първите три месеца, така че общото червено мастило в линейните сделки през периода вероятно щеше да е много по-лошо.

Дрюри казва днес: “Не очакваме връщане към положителна територия през второто тримесечие поради факта, че горивото се е повишило още по-рязко от април нататък и защото усилията на превозвача да възстановят част от допълнителните разходи под формата на спорни извънредни ситуации, таксите за гориво започнаха едва през юни и дори тогава няма да бъдат напълно компенсирани. ”

Консултантът обаче отбелязва, че не само спираловидни разходи за гориво на бункер, които натискат крайните линии на превозвачите – и комисионните за наетите кораби се покачват. MSC, например, има харти – в около 322 кораба на оперативния флот от 524, което представлява 65% от капацитета му.

Дрюри още казва, че чартърните такси за панамакс от 4,500-5,500 кораба са нараснали с 45% през първото тримесечие спрямо същия период на миналата година, а други размери са станали свидетели на скокове в дневните лихвени проценти.

MSC традиционно се радва на силна позиция с корабособствениците и вероятно е успяла да разшири чартърните си права и да договаря по-добри лихвени проценти за наемане от някои свои колеги, но в крайна сметка няма да може да избегне тези пазарни сили.

Според Дрюри рентабилността на превозвачите трябва да се подобри през третото тримесечие на пиковия сезон, но добави, че ако последните три месеца са сезонно изостанали, “рентабилността на индустрията за 2018 г. би могла да се бори да достигне точката на нулевото равнище.”

Консултантът допълва: “Резултатът в края на годината до голяма степен ще зависи от посоката на цените на петрола и от това колко успешни са линиите за налагане на новите надбавки.

“Като се има предвид сегашната ситуация, не е изненадващо, че превозвачите обмислят начини да намалят разходите си, включително по-нататъшно корабоплаване на бавно пара, както бе предложено от MSC наскоро.”

Само няколко дни преди края на второто тримесечие търговия, което повечето превозвачи признават, е “разочароващо”, публично оповестените превозвачи ще бъдат под силен натиск да актуализират своите акционери. Например, по време на приходите на Maersk за първото тримесечие на 17 май, главният изпълнителен директор Soren Skou “повтори” указанията на борда за “резултат над 2017”.

Maersk Line регистрира печалба от $ 521 млн. През 2017 г., в сравнение със загуба от $ 384 млн. през предходната година. Но през първото тримесечие тази година преструктурираната транспортна група отчете основна загуба от 239 млн. долара.

Трудно е да се види как второто тримесечие ще бъде по-добро – всъщност вероятно ще е било по-лошо – и не би било изненадващо, ако компанията е задължена да понижи насоките си преди публикуването на полугодишните си резултати на 17 август.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here