Линиите се надяват цените на цените да паднат с намаление на спот курса по основните маршрути

Loading

Обемът на контейнери изглежда е отслабил опитите на превозвачите да добавят допълнителна допълнителна такса за бункер (EBS).

И има съмнения, че линиите могат да осигурят такси за пиковия сезон през тази година.

Компонентите от азиатските до американските индекси на Шанхай за контейнерни товарни превози (SCFI) видяха отново проценти на  спад през тази седмица.

Спот цените за западното крайбрежие на САЩ спаднаха с още 6,8%, до $ 1,266 на TEU, а за пристанищата на източното крайбрежие имаше още понижение от 5%, като краткосрочният процент спадна до $ 2,236 на TEU.

Междувременно, за Азия до Северна Европа, SCFI тази седмица регистрира още малко понижение в проценти от 0,9%, до $ 862 на TEU.

CMA CGM обяви вдигане $ 100/TEU на своите FAK курсове в Северна Европа от 1 юли, до $ 1,050 на 20 фута и $ 2,000 за 40 фута – други превозвачи са обявили подобно увеличение. Някои от тях също издадоха съобщения за PSS, също от 1 юли, в очакване на силни предварителни резервации.

Но по маршрута от Азия до Средиземно море имаше по-добра новина за превозвачите. SCFI пусна още 1,2%, до $ 915 на TEU, като разтяга своя лихвен процент върху много по-голямата северноевропейска търговия.

Но на други места се наблюдава по-нататъшен срив на лихвите от Азия до Латинска Америка, тъй като индексите на местата се понижиха с 15,9% през седмицата, за да стигнат до 1,673 долара за TEU. Трудно е да се повярва, че през същата седмица миналата година SCFI регистрира курсове за “Сантос” от $ 3,551 на TEU.

Тази търговска ниша изглежда се превърна в най-новото бойно поле за превозвачи, които се борят за пазарен дял след преструктурирането на съюзите, причинено от придобиването на Maersk Line от Hamburg Süd.

Както и преди, когато коефициентът на търг се понижи до под-икономически равнища, поради токсична комбинация от слабо търсене и хроничен свръхкапацитет, услугите ще трябва да бъдат заличени или да бъдат укрити, за да възвърнат стабилността.

И с отчетените нетни загуби от превозвачи през първото тримесечие на над $ 1.2 млрд.,  дори и MSC, които признават, че са загубили пари, предприемат драстични действия срещу латиноамериканския пазар.

Тъй като реда за краткосрочното налагане на EBS от превозвачите изглежда евентуално да бъде представен пред Европейската комисия, макар да не е изпълняван навсякъде, цените на петрола и бункера се забавиха малко повече тази седмица до около 423 долара тон за тежкото мазут IFO380.

Това е от връх от 445 долара на 22 май, когато превозвачите, водени от MSC, обявиха, че налагат EBS за всички глобални пратки от 1 юни и доставките в САЩ от 1 юли.

Maersk Line, която задава EBS на цена от 60 долара на ден, е досега единственият оператор, който ще публикува нивото, на което ще бъде оттеглено надбавката: 370 долара на тон за IFO380.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *