1,200 работни места загубени, Maersk спира фабриката си за хладилни контейнери в Чили

0
330

Само три години след пускането на производствена линия за изграждане на хладилни контейнери в района, който най-много се нуждае от тях – Латинска Америка – Maersk Container Industry (MCI) затвори вчера фабриката си в Сан Антонио.

Фабриката за производство на  Maersk заяви, че решението за спиране на съоръжението в Чили се дължи на двойните предизвикателства на свръхкапацитета на глобалното производство на хладилници и на по-високите разходи за доставка на суровини и развитието на местна верига за доставки.

MCI каза, че производството на хладилници ще бъде консолидирано в китайската фабрика Кингдао, която е първата си производствена фабрика за производство на хладилни агрегати, започнала да функционира през 1998 г. и “се е доказала в променящите се пазарни условия способността си да произвежда висококачествени продукти за индустрията”.

Главният изпълнителен директор на MCI Шон Фицджералд заяви: “След внимателен преглед ние стигнахме до заключението, че консолидирането на дейностите в един завод ще осигури засилено използване на капацитета и по-опростена структура на разходите. Това от своя страна ще ни позволи да обслужваме по-добре нашите клиенти и да се съсредоточим върху иновациите, отговарящи на нарастващото търсене на технология за контейнери за хладилници.

“Твърдата реалност е, че да бъдеш конкурентен днес изисква от нас непрекъснато да адаптираме нашите операции. Основните фактори на пазара се промениха и трябва да растем и с пазара.

“За съжаление това решение оказва влияние върху нашите 1209 квалифицирани колеги в Сан Антонио и сме готови да ги подкрепим и да изпълним задълженията си”, добави г-н Фицджералд.

Решението оставя MCI със седалище, включващо M & D и тестови съоръжения в Дания, и две съоръжения в Китай за производство на хладилни и сухи контейнери.

След малко продължителен процес на строителство, фабриката на MCI в Сан Антонио отвори вратите си през ноември 2015 г., две години по-късно от планираното, и достави на MCI на Star Cool Integrated reefers превозвачи в експортните центрове на западното крайбрежие на Латинска Америка. Теорията е, че това би премахнало разходите за транспортиране на празни ремаркета от Китай, откъдето са били необходими.

По това време, според търговската фирма Seabury, са необходими около 100 000 контейнера за хладилници в Чили, за да се справят с нетрайните обеми на износа, който е нараснал до 300 000, когато бяха включени колумбийските, еквадорските и перуанските пазари.

Въпреки това, каза изявление на MCI: “През последните няколко години пазарът на контейнери за хладилници се е променил фундаментално към тежък свръхкапацитет. Същевременно предизвикателство за Maersk Container Industry е да развие локализирана база за доставки на суровини и ключови компоненти, за да подкрепи своята фабрика. В резултат на това производството в съоръжението показа, че не е конкурентоспособно на световните пазари. ”

Последната поръчка на MCI бе през септември от страна на “Хапаг Лойд” за 7 700 нови хладилни контейнери, от които 1000 бяха произведени в Сан Антонио. Говорител на MCI потвърди днес на The Coolstar, че договорът е бил завършен и агрегатите са доставени на германския превозвач.

“Всички договори за продажба с MCI в Сан Антонио са завършени и няма неизпълнени задължения”, добави тя.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here