Несъответствието между контейнерните пристанища и отрасъла, който доставя оборудването му, може да бъде частично преодолян от нова съвместна инициатива между Федерацията на европейските частни пристанищни компании и терминалите (FEPORT) и Асоциацията на производителите на пристанищни съоръжения (PEMA).

Двете групи трябва да образуват съвместна работна група, която да разработи общи стандарти в терминологичната индустрия, която, въпреки вездесъщността на контейнеровата технология, от десетилетия насам е засегната от сложността и различните технически интерфейси в различни части на света.

Някои оператори заявиха, че тези вариации са една от причините за неуспеха на пристанищата да подобрят нивата на производителност.

По време на конференцията за доставки на контейнери в Ротердам тази седмица главният оперативен директор на APM Terminal Keith Svendsen заяви: “Трябва да има по-голямо сътрудничество между корабните линии, пристанищата и партньорите и нашето предложение е, че наистина трябва да работим по стандартите като индустрия че не виждаме увеличаване на сложността само заради това.

“Има много други индустрии, които са решили основния проблем на сложността и ние можем да се поучим от тях.

“Въпреки това не може да има напредък, докато операторът на терминали не поеме отговорност за това, защото тъй като доставчиците се очаква да преоткриват едно и също нещо отново и отново, това е така, защото няма общи стандарти – за процесите и оперативните интерфейси. ”

Франк Кхо, ветеран от пристанищната индустрия, назначен да наблюдава новоучредения Комитет за терминали на федерацията “Фепорт-Пема” 4.0 (TIC 4.0), заяви: “Настъпи първата среща между двете групи миналия месец и това беше първият път от 30 години, че операторите на терминали и доставчиците са седнали около една и съща маса, говорейки за стандарти.

“Скоро осъзнахме, че нямаме общ език и това е целта на TIC 4.0”, каза той.

Областите, които трябва да бъдат обсъдени, включват разработването на интернет на нещата, изкуственото разузнаване и други технологични иновации в сектора.

Съгласно съвместно изявление: “Първата цел на TIC 4.0 ще бъде да очертае набор от дефиниции по отношение на концепции и техническа терминология, които са специфични за производството на контейнеровози, тъй като понастоящем по-голямата част от използваната в сектора терминология остава субективна.

“Тази първа стъпка ще улесни сравнителните данни за техническите спецификации на оборудването, ще доведе до обективни мерки за производителност на оборудването и ще представлява важен крайъгълен камък за разработването на стандарти за индустрията за постигане на допълнителна ефективност”.

Г-н Кхо добави: “Например осъзнахме, че дори нямаме стандартен начин за измерване на разхода на гориво, така че първото нещо, което ще направим, е да установим стандартен начин за измерване на консумираното гориво на метър”.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here